فرمانده نیروی دریایی سپاه در رشت:

نیروهای مسلح ایران همیشه در مقابل آمریکایی‌ها آماده‌باش است/ مدافعان حرم با استکبار درحال نبرد هستند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: با گذشت ۳۷ سال از جنگ تحمیلی خلیج فارس حتی یک روز شرایط عادی پیدا نکرده است زیرا نیروهای جمهوری اسلامی ایران همه وقت در مقابل نیروهای آمریکایی آماده باش بوده است.
کد خبر: ۷۸۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ - 19April 2016

نیروهای مسلح ایران همیشه در مقابل آمریکایی‌ها آماده‌باش است/ مدافعان حرم با استکبار درحال نبرد هستند

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، سردار علی فدوی در مراسم یادمان «صادق احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت و نقش مردم این استان در کمک و پشتیبانی هشت سال دفاع مقدس» در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: اسلام ناب محمدی(ص) با پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل به منصه ظهور رسیده است.

وی با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دشمنان تصور میکردند میتوانند با چند واسطه انقلاب را از پای در آورند، اما متوجه شدند که این امر امکانپذیر نیست و مجبور شدند به طور مستقیم با انقلاب اسلامی مقابله کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه اسلام در خارج از ایران نیز در حال گسترش است، افزود: خانوادههای معظم شهدا الگوهای جامعه را پرورش دادند و تا زمانی که دنیا برقرار است خون شهید جریان دارد و برای جوانان الگو میشود.

وی با تصریح بر اینکه آنهایی که پس از جنگ به دنیا آمدند و امام (ره) و شهدا را ندیدند مانند شهدای دفاع مقدس عمل میکنند، افزود: در گذشته در درون خانه با دشمنان میجنگیدیم و امروز پاسداران در اقصی نقاط دنیا علیه استکبار میجنگند.

دغدغه امروز ابرقدرتها ایجاد توان دفاعی در مقابل قدرت ایران است

فدوی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال ایجاد توانمندی در منطقه برای مقابله با بازدارندگی ایران است، ادامه داد: بودجه نظامی آمریکا در سال 2016 با بودجه نظامی تمام دنیا برابری میکند اما انقلاب اسلامی در صحنه جهانی به گونهای عمل کرده که امروز دغدغه ابرقدرتها ایجاد توان دفاعی در مقابل قدرت انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تصریح بر اینکه دشمن ولایت فقیه و امام زمان (عج) را نمیشناسد، خاطرنشان کرد: دشمن به این واقعیتها واقف نیستند اما آمریکا موشک، اسلحه، قدرت و زور را بیشتر از دیگران میفهمد زیرا بر این مدار قرار دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اتحادیه اروپا کوچکترین اراده در مقابل آمریکا را ندارد، خاطرنشان کرد: آمریکا سالهای طولانی باور کرده که قدرت انقلاب اسلامی ایران از زور آنها بیشتر است و آن را به طور عملی اعلام میکنند.

وی اضافه کرد: آمریکا برای جنگ هر کشوری نیاز به چهار الزام نظامی دارد و باید بتواند دورنمای جنگ را پیشبینی کند و این کشور هرگز در محاسبات خود به الزامهای مقابله با ایران اسلامی نرسیده است.

فدوی ماهیت دعوای استکبار جهانی با ایران را از نوع ماهیت حق و باطل دانست و یادآور شد: خداوند فرمود حق و باطل هرگز نمیتوانند با هم کنار بیایند مگر اینکه جبهه باطل به جبهه حق بپیوندد و یا اینکه جبهه حق به جبهه باطل ملحق شود.

وی گفت: امام راحل با کلام خدایی مردم را دعوت و نظام طاغوت را سرنگون کرد و آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مقابله با ایران پرداخت.

این مقام مسئول به حضور آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در سال 65 آمریکا با ایران به طور مستقیم وارد جنگ شد و سپاه همزمان با روز شهادت شهید خرازی به فرمان امام (ره) به دریا رفت و در اول فروردین سال 66 نخستین عملیات نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس آغاز شد.

وی با بیان اینکه کمتر از سه ماه نیروهای آمریکایی اذعان کردند که قادر به مقابله با نیروهای سپاه نیستند، خاطرنشان کرد: در این مدت 139 عملیات از جمله پنج عملیات ویژه و 17 عملیات موشکی علیه آمریکا انجام دادیم و در 29 فروردین سال 67 آمریکا به سکوی نفتی سلمان در خلیج فارس حمله کرد.

فدوی ادامه داد: نیروی دریایی سپاه در مقابل حمله آمریکا کشتی و بالگرد آنها را منهدم کرد و آمریکا در ساعت چهار بعداز ظهر اعلام کرد که اگر بخواهید درگیری را ادامه دهید به بندرعباس حمله میکنیم و این عملیاتها در 1.5 سال آخر جنگ انجام شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا اجبار به حضور در خلیج فارس دارد، خاطرنشان کرد: ناوگان آمریکایی در خلیج فارس حضور دارند تا بر دنیا سلطه داشته باشند و اگر از آن خارج شوند کشورهای دیگر بر آمریکا غلبه میکنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر شرایطی پیش بیاید کشورهای ژاپن، آلمان، هلند و... بتوانند از انرژی پایدار خلیج فارس برخوردار شوند علیه آمریکا سخت برخورد میکنند زیرا آمریکا با این کشورها سخت برخورد کرده است.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا نمیتواند از آبهای سرزمین ما در خلیج فارس استفاده کند، متذکر شد: سالها اعلام کردهایم وجود آمریکا در خلیج فارس را ناامنی مطلق میدانیم و هیچ کشوری در مقابل آمریکا نمیتواند کوچکترین اقدامی را انجام دهد اما به دلیل دین اسلام، نگرش درونی ما توسط امام راحل تغییر پیدا کرده است.

فدوی انقلاب اسلامی را بر پایه حیات طیبه خواند و یادآور شد: انقلاب اسلامی بر پایه دین پیامبر (ص) بوده و این روند در حرکت 37 ساله انقلاب تجلی یافته است.

وی با گرامیداشت یاد آیتالله احسانبخش، یادآور شد: آیتالله احسانبخش در عملیاتهای مختلف حضور پیدا کرد و این خاطرهها از ذهنها پاکشدنی نیست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار