یادداشت/احمد حسینی

تایید امام ارتش را برای دفاع از انقلاب مصمم تر کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم طی یادداشتی، تایید ارتش از سوی امام(ره) را موجب دفاع مصمم تر این نیرو از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی خواند.
کد خبر: ۷۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ - 19April 2016

تایید امام ارتش را برای دفاع از انقلاب مصمم تر کرد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در یادداشت سرهنگ احمد حسینی به مناسبت روز و هفته ارتش آمده است: 37 سال پیش در چنین ایامی حضرت امام(ره) با تایید ارتش جمهوری اسلامی ایران و جلوگیری از انحلال آن، نیرویی الهی و انقلابی به آن بخشیدند.

همراهی بدنه تاثیرگذار ارتش با نهضت اسلامی و همچنین اقدامات ارتش در ماه های پس از پیروزی انقلاب و قبل از دفاع مقدس در راستای مبارزه با ضد انقلاب و همچنین نقش آفرینی های هشت سال جنگ تحمیلی، از ارزش و اهمیت زیادی برخوردار است.

اگر امروز شاهد خدمات و برکات این نهاد مقدس هستیم، بیشتر به اهمیت تدبیر و تصمیم حکیمانه حضرت امام (ره) و فرمایش ایشان پی می بریم که فرمودند ارتش باید بماند و روز 29 فروردین باید در تاریخ ثبت شود و به سبب همین تایید پرارزش، ارتش برای دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب مصمم تر شد؛ مشورت بسیار کارساز شهید سپهبد قرنی و تصمیم به موقع و حکیمانه امام راحل برای ماندگاری این نهاد مقدس زمینه استحکام بیش از پیش این نیروی دفاعی کشور را فراهم و توطئه افراد مغرضی را که قصد برچیده شدن آن را داشتند، نقش بر آب کرد.

امروز آثار و برکات و خدمات این نهاد مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح کشور روز به روز بیشتر مشخص می شود و به لطف الهی، ارتش ما یک ارتش مکتبی است و در چشم آحاد مختلف مردم می درخشد، چرا که وظیفه و ماموریتی که در راستای حفظ تمامیت ارضی کشور مطابق قانون اساسی برای آن پیش بینی شده را به بهترین نحو ممکن انجام داده است.

ارتش در دوران پس از جنگ نیز حضور قوی و موثر خود را نشان داد به طوری که اکنون به مرتبهای از شایستگی و لیاقت رسیده که امام خامنهای فرمانده معظم کل قوا آن را «کلمه طیبه» و «ارتش حزبالله» مینامند و میفرمایند: "ارتش، محبوب مردم و ماست. من ارتش را از صمیم قلب دوست میدارم."

اینک همان ارتشیانی که با خلق صحنههای ناب همراهی و همدلی با امام و مردم در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، دشمنان نظام را در رسیدن به اهداف پلیدشان ناکام گذاشتند، امروز نیز با عزمی راسخ و با بهرهگیری از مدیریت جهادی و تکیه بر جوانان مؤمن و متعهد، با آمادگی تمام همچون گذشته برای دفاع از حدود و ثغور ایران اسلامی، توانستند بهعنوان برجستهترین و کارآمدترین ارتش در بین نیروهای مسلح منطقه و جهان مطرح باشند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار