نگاهی به سخنان رهبرمعظم انقلاب درباره نیازهای ارتش؛

تفرقه مهمترین عامل شکست است/ استقلال ارتش یک اصل ضروری

مقام معظم رهبری دربهمن 92 در جمع نیروهوای ارتش بیاناتی را ایراد فرمودند که فقط به ارتش اختصاص ندارد. به زعم نگارنده کشور یک پیکره واحد است که نمی‌توان آن را به ارتشی و غیر آن تقسیم کرد.
کد خبر: ۷۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰ - 17April 2016

تفرقه مهمترین عامل شکست است/ استقلال ارتش یک اصل ضروری

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در 19 بهمن سال 1392 در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بیاناتی ایراد فرمودند که قابل تعمیم به همه ارکان نظام است. این جامع الاطراف بودن رهبری از موارد ویژه منش ایشان است که میتواند در همه جا کاربرد داشته باشد.

اتکای نظام بر ایمان

مقام معظم رهبری در جمع کارکنان نیروی هوایی با اشاره به اینکه لازمه تأمین و حفظ استقلال، موضع گیری صریح و شفاف و بدون پرده پوشی درخصوص مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی و خطوط اصلی امام بزرگوار از جمله موضوع امریکا است، تأکید کردند: «راز ماندگاری و استحکام و اقتدار درونی نظام اسلامی، متکی بودن نظام بر ایمان ها، محبت ها و ارادههای مردم است و ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، شعارهای انقلاب را با استحکام فریاد خواهد زد و بار دیگر اقتدار ملی و ایستادگی خود را به جهانیان نشان خواهد داد.»

بیان این مطلب از جانب معظم له حاکی از آن است که طی مسیر انقلاب فقط با اقتدار نیروی نظامی چه ارتش باشد چه سپاه بدون حضور قاطبه مردم محقق نمیشود. مردم با حضور در ایامی مثل 22 بهمن که نمونه اعلای آن است و همچنین حضور در هر زمان و مکانی که لازم است موجب تقویت روحیه نظامیان خواهند شد. نمونه بارز این حضور که اقتدار ایران را به بهترین شکل ممکن عیان کرد در روز 9دی بود. هیچ نیروی نظامی به این گستردگی نمیتوانست قدرت ایران رابه رخ بکشد. در مقابل مردم هم به مدد امنیت و اطمینانی که از نظامیان کشور داشتند وارد کارزار شدند.

رهبر گرامی انقلاب در جای دیگری فرمودند: «یکی از زوایای بسیار مهم حادثه نوزدهم بهمن، زنده کردن احساس استقلال در نیروی هوایی و سپس ارتش بود، زیرا زمینه سازِ روحیه ی خودباوری و تکیه بر ظرفیت های درونی شد.»

این یاد آوری رهبری را که با شجاعت باید دست رد به سینه دشمن زد و فقط به اتکای داشتهها و خواستههای دیگر را عملی کرد بخصوص در این سال که زمان اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی می باشد به جا است. ارتش به عنوان بازوی ملت باید خود را برای هر اتفاق احتمالی آماده کند. چه اینکه تحریمها در بعد نظامی ملموستر بوده و ارتشیان این محدودیت را بیشتر حس کردهاند. اگر توان نظامی ما رعبی در دل دشمن ایجاد کرده به سبب همین روحیه خود باوری و تکیه بر ظرفیتهای درونی است.

شناخت همه جانبه دشمن

« برای مقابله با استعمار جدید علاوه بر مبارزه با استبداد و دیکتاتوری حاکم، باید با قدرت سلطه گر خارجی و حامی این دیکتاتور نیز مقابله کرد زیرا «مبارزه با مستبد و در عین حال سازش با مستکبر» به نتیجه نخواهد رسید.»

این جمله بیانگر این نکته است که اگر بخواهیم همچنان از انقیاد استعمار رها باشیم می بایست مطمئن باشیم دشمن ما را آنگونه که خود میخواهد دوست دارد و مسلما ما این را نمیخواهیم و همین مسئله تعارضی را بوجود میآورد که با مذاکره حل نشدنی است. این دشمن است که باید خود را با خواستههای ما تطبیق دهد و هر گونه نرمش در این میان عملی سازشکارانه است که با خط امام و شهدا زاویه دارد. همین عدم سازشکاری ایران و اتکا به نخبهگان خود باعث شده که دشمنان نظام در تصمیمگیری خویش محطاطانه عمل کند.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: «قدرتهای خارجی و مداخله گر از حس استقلال هر کشوری می هراسند لذا همواره سعی میکنند با شیوه های گوناگون، حس استقلال خواهی در ملتها و مسئولان آنها را تضعیف کنند. یکی از این شگردها القای منافات داشتن استقلال با پیشرفت است. دستگاههای تبلیغاتی قدرتهای سلطه گر و عوامل داخلی آنها تلاش دارند تا اینگونه وانمود کنند که تکیه بر منافع و هویت ملی با پیشرفت سازگاری ندارد، بنابراین اگر کشوری بخواهد پیشرفت کند باید از میل استقلال خواهی خود، بکاهد.»

استقلال ما تضمینی قطعی میخواهد که ارتش قطعا این مسئله را تضمین کرده است. دشمن وقتی میبیند ایران در همه زمینهها که بعد نظامی یکی از ابعاد آن است و میداند قدرت مداخله نظامی ندارد دست به ترور بزرگان این سرزمین از جمله صیاد شیرازی میزند تا به این واسطه ارکان نظام را متزلزل کند. هرچند به قول رهبری از دست دادن امثال صیادها ثلمهای به پیکر نظام است اما این کشور متکی به همه نخبگان خود است و با رفتن یکی دو خدمتکار چرخ پیشرفت نمیایستد.

وحدت عاملی بازدارنده

ایشان در انتها بر حفظ وحدت آحاد ملت، مسئولان و نخبگان و جلوگیری از مخدوش شدن متن بوسیله حواشی توصیه کردند:
« امروز متن حرکت ملت ایران، ایجاد اقتدار درونی و ایستادگی در مقابل طوفانهای مخالفت و معارضه است که به لطف خداوند، ملت ایران همانند ۳۵ سال گذشته این طوفانها را خنثی خواهد کرد. باید وحدت میان مردم و مسئولان از طریق اعتماد مسئولان و مدیران کشور به مردم و همچنین اعتماد مردم به مسئولان افزایش یابد.»

دقیقا تفرقه ابزاری است که هیچ نیروی نظامی نمیتواند با آن مقابله کند. وحدت تنها عملی است که میتواند فضای ثبات و امنی ایجاد کند که مردم، ارتش، سپاه و دولت برای عملی شدن نقشه راهی که رهبر ترسیم کرده است موثر باشد. آنچه که سبب شده تحریم در روند پیشرفت ایران خلل ایجاد نکند فارغ از توان علمی نخبهگان حفظ وحدت است. بخصوص این وحدت در میان ارتش و سپاه کارکرد بیشتری دارد چرا که دشمن همیشه در نظر دارد تا با اختلاف افکنی در میان این دو بازوی قدرتمند میان پیکره نظام اختلاف ایحاد کند که خوشبختانه در این زمینه توفیقی حاصل نکرده و نخواهد کرد.

نظر شما
پربیننده ها