سردار شریف به دفاع پرس خبر داد

دستور سرلشکر جعفری برای کمک سپاه به سیل‌زدگان

سخنگوی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: سپاه بنا به دستور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه آماده کمک به سیل زدگان در استان‌های غربی کشور است.
کد خبر: ۷۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷ - 14April 2016

دستور سرلشکر جعفری برای کمک سپاه به سیل‌زدگان

سردار رمضان شریف معاون روابط عمومی و تبلیغات کل سپاه در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس درباره کمکهای سپاه در مناطقی که سیل آمده است، اظهار داشت: یکی از مأموریتهای جدی سپاه و بسیج کمک به مردم در حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله و حوادثی این چنینی است؛ بر این اساس به محض وقوع سیل در استانهای خوزستان، ایلام و لرستان، فرماندهان سپاههای استانی با بکارگیری نیروهای بسیج برای کمک به مردم وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه در کمک به مردم در این گونه حوادث، مهم این است در ساعات اولیه بتوان کمکهایی را انجام داد، افزود: هرچند مسئول اولیه وقوع این گونه بحرانها، سازمان مدیرت بحران و سایر دستگاهها هستند اما با این وجود سپاه و بسیج داوطلبانه در کمک به مردم در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه پیشگام میشوند.

سردار شریف ادامه داد: بنابراین با توجه به اینکه سه استان غربی کشور به صورت مستقیم درگیر سیل هستند و احتمال درگیر شدن تعداد دیگری از استانها هم وجود دارد، فرمانده کل سپاه به فرماندهان سپاههای استانی درگیر در این موضوع و استانهایی که چنین احتمالی برای آنها میرود، تأکید کردند حداکثر کمک را به مسئولان محلی و مردم داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این رابطه فرمانده کل سپاه همچنین تصریح کرد که سپاههای استانی حداکثر استفاده را از امکانات محلی و استانی خود داشته باشند و اگر نیازمند امکانات ویژهای برای بازگشایی معابر باشد از امکانات موجود قرارگاه خاتم در استانها استفاده کنند.

سخنگوی کل سپاه عنوان کرد: علاوه براین حتی اگر به امکانات بالگردی و ترابری هوایی نیاز شد، هوانیروز نیروی زمینی سپاه و هوافضای سپاه آماده هستند تا به کمک مردم در مناطق مورد نیاز بشتابند؛ البته به استان های همجوار نیز اعلام شده در صورت نیاز کمکهای لازم را مبذول کنند.

وی گفت: بنابراین گزارشات اولیه در کمک رسانی حاکی از این است که نیروهای بسیجی و بخشی از نیروهای زمینی سپاه کمکهای موثری را به مردم و مسئولان داشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار