با حضور سردار دهقان انجام شد

تحویل داک شناور 2 هزار تنی "گیلان"، به نیروی دریایی ارتش

داک شناور 2 هزار تنی گیلان که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده، صبح امروز با حضور وزیر دفاع در بندر انزلی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد.
کد خبر: ۷۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ - 14April 2016

تحویل داک شناور 2 هزار تنی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، داک شناور 2 هزار تنی "گیلان" که توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده، صبح امروز با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر دریادار حبیبالله سیاری فرمانده نداجا، در بندر انزلی به نیروی دریایی راهبردی ارتش تحویل داده شد.

بنابراین گزارش در مراسم الحاق رسمی این شناور که در منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش در بندر انزلی برگزار شد، سردار دهقان طی سخنانی گفت: این دستاورد ملی با بهره مندی از دانش و توان علمی و فنی داخلی و همت و تلاش جهادی مدیران و متخصصان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به دست آمده است.

وزیر دفاع، ضریب اتوماسیون بالای این شناور، قابلیت اعتماد بالا، استفاده از سامانه های کنترل و مانیتورینگ پیشرفته، امکانات رفاهی مناسب به منظور امکان ماندگاری و کمک رسانی تعمیراتی به شناورهای نیازمند در دریا به مدت یک ماه بدون نیاز به پشتیبانی از ساحل را از ویژگی های این شناور ذکر کرد و افزود : ایجاد یک زیر ساخت تعمیرات و نگهداری متحرک به منظور مهار سوانح دریایی و جلوگیری از غرق شدن شناورها و آسیب دیدگی آن ها، جلوگیری از آلودگی زیست دریایی و ایجاد بستر همکاری در پروژه های نفت و گاز و تحقیقات و همچنین پشتیبانی از ناوگان نظامی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر از اهداف ساخت و بهره برداری این شناور می باشد .

سردار دهقان تصریح کرد : داک شناور 2 هزار تنی گیلان با سایر محصولات مشابه کشورهای مختلف هم تراز و برابری کرده و با توجه به ضریب ایمنی بالای طراحی و استحکام سازه ای، توانمندی حمل و بالابری شناورها تا 2000 تن را دارا می باشد.

وزیر دفاع گفت: این پروژه کاملا بومی و طراحی و ساخت سازه، سامانه های تاسیساتی، دکوراسیون ، جرثقیل و پمپ های این شناور داخلی است.

سردار دهقان در پایان با قدردانی از تلاش های مجدانه مدیران، متخصصان  و کارکنان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود : امیدواریم با همکاری و تعامل بیشتر میان سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، قدرت دفاعی را به ویژه در حوزه دریایی برای پاسداری و حراست از مرزهای آبی کشورمان روز به روز افزایش دهیم.
 

نظر شما
پربیننده ها