امیر پوردستان به دفاع پرس خبر داد:

ارتقای نفربرهای زرهی BMP-1 به سامانه‌های پیشرفته BMP-2

فرمانده نیروی زمینی ارتش از ارتقای نفربرهای زرهی BMP-1 به سامانه‌های زرهی پیشرفته BMP-2 خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ - 14April 2016

ارتقای نفربرهای زرهی BMP-1 به سامانه‌های پیشرفته BMP-2

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه رونمایی از دستاوردهای جدید نزاجا به به خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، گفت: با همکاری و تعامل متخصصان جهاد خودکفایی و دانشمندان صنعت دفاعی کشور تلاش کردهایم تا نفربرهای زرهی مدل BMP-1 را به سامانههای پیشرفته BMP-2 ارتقا دهیم که افزایش کارایی این سامانهها  در راستای ایجاد تحرک و بازدهی بیشتر در میادین رزم بوده است.

وی افزود: با توجه به چهره جدید تهدیدات منطقهای سعی کردهایم تا تسلیحات زرهی را مستحکمتر از گذشته کرده و بر قدرت آتش، چالاکی و تحرک آنرا بیفزاییم.

به گزارش دفاع پرس، خودروی زرهی BMP-1 با وزنی در حدود 13 تن دارای طولی در حدود 6.7 متر، عرض 2.94 متر و ارتفاع 2 متر است. این نفربر از یک موتور 6 سیلندر با قدرت 300 اسب بخار استفاده می کند و سرعت آن 60 کیلومتر در ساعت است.

این نفربر روسی که در جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران از سوی هر دو کشور مورد استفاده قرار می گرفت. قادر به اجرای عملیاتهای آبی - خاکی است و میتواند به راحتی با سرعتی در حدود 8 کیلومتر بر ساعت از تالاب ها و مسیرهای آبی عبور کند. 
 


 

خودروی زرهی " BMP-2 " شنیدار بوده و ضمن برخورداری از تحرک مناسب، نفرات خود را در برابر عوامل شیمیایی، میکروبی و هستهای نیز محافظت می کند. این نفربر میتواند با موشک ضدزره نصب شده بر برجک خود با تانکها و بالگردهای دشمن نیز درگیر شود. همچنین یک قبضه تیربار سبک 7.62 میلیمتری نیز با توپ مستقر در برجک هم محور شده است.

در " BMP-2 " که نسل دوم این مدل از خودروهای زرهی محسوب میشود یک قبضه توپ 30 میلیمتری 2A42 جایگزین توپ 73 میلیمتری در برجک این نفربر شده که از دو نوع مهمات معمولی و نفوذگر استفاده کرده، و قابلیت انتخاب نرخ شلیک 200-300 شلیک بر دقیقه را داشته و قدرت نفوذ مهمات آن بین 15 تا 25 میلیمتر در زره است.
 




پیشرانه دیزلی 8 سیلندر نفربر " BMP-2 " با توان 300 اسب بخار این خودروی 14 تنی را به سرعت 65.7 کیلومتر بر ساعت می رساند. این نفربر قابلیت عبور از موانعی با ارتفاع 70 سانتیمتر، شیب 35 درجه و شیب جانبی 25 درجه را داشته و به برد 550 تا 600 کیلومتر میرسد.


 

نظر شما
پربیننده ها