اختصاصی/ امیر پوردستان به دفاع پرس خبر داد

تجهیز بالگردهای نزاجا به موشکهای هدایت‌شونده لیزری/ ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز

فرمانده نیروی زمینی ارتش از تجهیز بالگردهای نزاجا به موشکهای هدایت‌شونده لیزری و ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز برای نخستین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ - 13April 2016

تجهیز بالگردهای نزاجا به موشکهای هدایت‌شونده لیزری/ ایجاد پوشش زرهی بر بالگردهای هوانیروز

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در گفتگوی اختصاصی با  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، از ابتکار این نیرو در  زمینه ایجاد پوشش زرهی بر روی بالگردها خبر داد و گفت: برای این کار از زره مایع که توسط متخصصان نزاجا ابداع شده است، استفاده کردیم؛ تا بالگردهایمان را در برابر سلاحهای کالیبر 7.62 و 12.7 مقاوم  کند.

وی با بیان اینکه با تو جه به نوع تهدیدات باید یک سری تغییراتی در بالگردهای نزاجا ایجاد می شد، افزود: یکی از اقدامات ما ارتقای سیستمهای پرواز در شب بالگردها بود؛ که این مهم محقق شده و بر قابلیتهای بالگردی ما افزوده است.

فرمانده نزاجا ادامه داد: در زمینه ارتقای تسلیحاتی بالگردها نیز با کمک صنعت دفاعی کشور تلاش کردهایم تا بالگردها علاوه بر استفاده از راکتهای 2.75، به موشکهای هدایتشونده لیزری نیز مسلح شوند؛ که این  قابلیتها، توانمندی بالگردهای ما را به شایستگی در حوزه جنگهای نیابتی و پشتیبانی از نیروهای سطحی ارتقا میدهد.

امیر پوردستان تصریح کرد: موشکهای هدایتشونده لیزری نسبت به موشکهای تاو از برد بیشتری برخوردار بوده و از سیستم پرتاب  بهره میبرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار