سید افقهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اجازه شکل‌گیری برجام دیگری را نمی‌دهیم/ توافق هسته‌ای راه نفوذ به مواضع تسلیحاتی

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: محدودسازی، کنترل کردن و سپس تعطیلی پروژه موشکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی هدف دنیای غرب بود و متاسفانه برخی از شخصیت‌های تراز اول کشورمان به شکل‌های مختلفی موضوع نظامی را زیر سوال بردند تا به نوعی موضوع برجام‌های چندگانه به میان آید.
کد خبر: ۷۷۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ - 12April 2016

اجازه شکل‌گیری برجام دیگری را نمی‌دهیم/ توافق هسته‌ای راه نفوذ به مواضع تسلیحاتی

سید هادی سید افقهی، کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون عدم اجرای برجام 2 در کشورمان و تاکید وزیر امور خارجه بر نداشتن برجام در حوزه دفاعی گفت: امروز دیگر کسی شک ندارد که هدف آمریکا و همپیمانانش از مذاکره با ایران در ارتباط با بحث هستهای و حل این امر نبوده و اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ساخت سلاح هستهای است اتهامی دروغ بوده و طرح موضوع توافق هستهای فیالنفسه یک محملی برای ورود به موضوعات استراتژیکتر که در راس آن مساله موشکهای بالستیک ایران بوده، قرار داشت.

وی ادامه داد: محدودسازی، کنترل کردن و سپس تعطیلی پروژه موشکی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی هدف دنیای غرب بود و متاسفانه برخی از شخصیتهای تراز اول کشورمان به شکلهای مختلفی موضوع نظامی را زیر سوال بردند و تا به نوعی موضوع  برجامهای چندگانه به میان آید.

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: این موضوع که آمریکا برای پیادهسازی برجام ابتدایی پیششرطهای نظامی گذاشته است، رهبر انقلاب را بر آن داشت تا به صراحت در سخنرانی عیدانه خود طرح موضوع برجامهای چندگانه را در راستای خواست آمریکا بیاساس بخوانند؛ تا برای برطرف کردن نیازهای دفاعی کشورمان محتاج اجازه طرف غربی و 1+5 نباشیم.

سید افقهی تصریح کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، برخی مسئولین موضوع موشکی را مطرح کردند تا طرح برجام 2 را کلید بزنند؛ ولی با هوشمندی رهبر انقلاب با اشاره به اینکه کسی از گفتمان بدون موشک بخواهد حرفی به میان بیاورد و یا اقدامی در داخل انجام دهد یا نادان است یا خائن، جلوی کلید خوردن این راه نفوذ را گرفتند.

وی اظهار داشت: هدف دشمن از مذاکرات هستهای متوقف کردن ایران در راستای ساخت سلاح هستهای نبود؛ بلکه میخواست از توافق هستهای پلی در جهت ورود به پروژههای استراتژیک همچون نظامی و تسلیحاتی بزند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی همچنین تصریح کرد: با توجه به نامه مقام معظم رهبری پیرامون برجام که در بند ابتدایی آن تاکید بر آن داشته که به محض اعلام توافق هستهای تمام تحریمها یکباره باید حذف شود و تحریم دیگری اضافه نشود؛ امروز شاهدیم، مقامات آمریکایی با کمال وقاحت صحبت از تحریمهای موشکی میکنند و هدف آنها این است که پروژه موشکی جمهوری اسلامی را از پا در بیاورند.

سید افقهی برجام را بهعنوان درس عبرتی برای برجامهای چندگانه خواند و بیان کرد: مهم نتیجه عملی است که از هر موضوعی بازتاب پیدا میکند، امروز از برجام چه حاصلی ایجاد شده تا در برجامهای بعدی نیز اتفاق بیافتد؟ رژیم صهیونیستی تا مواضع موشکی کشورمان را از میان برندارد خواب راحتی نخواهد داشت و فشار بر روی جمهوری اسلامی را دوباره تا حدی بالا خواهند برد که بر سر تسلیحات نظامی نیز به مذاکره با طرف غربی بنشینیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران هرگز در برابر دشمنان سر خم نخواهد کرد و اجازه ورود برجام دیگری را در کشور نخواهد داد؛ چرا که از تهدیدات دشمن بیمی نداریم و ار ارزشها و اصول کشورمان دفاع میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار