امیر پوردستان در مراسم صبحگاه مشترک آجا:

هر تهدیدی را در نطفه خفه می‌کنیم/ انهدام تکفیری‌ها در 40 کیلومتری مرزها

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: مرزهای ما از امنیت کافی برخوردار است و راهبرد ما در مقابله با گروه‌های تکفیری این است که آن‌ها را در 40 کیلومتری مرزهای‌مان و قبل از ورود به مرزها منهدم کنیم.
کد خبر: ۷۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ - 12April 2016

هر تهدیدی را در نطفه خفه می‌کنیم/ انهدام تکفیری‌ها در 40 کیلومتری مرزها

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای چهارگانه ارتش که در مرکز پشتیبانی و آموزش نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: 29 فروردین (روز ارتش) یادآور تصمیم شجاعانه امام خمینی(ره) در راستای احیای ارتش جمهوری اسلامی است؛ که آن روزها تا مرز انحلال پیش رفته بود.

فرمانده نزاجا افزود: تدبیر امام(ره) باعث شد ارتش هویت و حیات دوبارهای پیدا کند و به خیل اقیانوس بیکران ملت پیوند بخورد.

وی با اشاره به اقدامات ارتش در روزهای آغازین انقلاب، بیان داشت: در آن روزها ارتش دو اقدام انقلابی انجام داد؛ اولین اقدام این بود که بعد از فرمان تإسیس سپاه از سوی امام، شهید کلاهدوز بهعنوان قائممقام سپاه انتخاب شد و ایشان با تعاملاتی که با سرهنگ شهید نامجوی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع) ایجاد کرد، از وی خواست تا نیروهای انقلابی را از میان دانشجویان دانشکده افسری شناسایی و به سپاه معرفی کند؛ بدین ترتیب هسته اولیه نیروهای سپاه مکتبی از میان افسران متخصص دانشگاه امام علی(ع) تشکیل شد.

امیر پوردستان گفت: دومین اقدام ارتش، مبارزه با عناصر تروریستی و ساماندهی غائله کردستان و مناطق شمال غربی کشور بود؛ زیرا استکبار جهانی که از رشد نهال انقلاب میترسید و اقدامات خرابکارنهاش با شکست مواجه شده بود این بار با تجهیز عناصر ضد انقلاب، به دنبال ضربه زدن به انقلاب بود و ارتش در آن روزها با ورود به مناطق بحرانزده، امنیت را برقرار کرد؛ بهطوری که در همان دوران 2000 شهید را تقدیم انقلاب کرد؛ که از این تعداد، 44 نفر از میان خلبانان و کادر پروازی هوانیروز بودند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز به برکت انقلاب یک ارتش انقلابی و پا در رکاب را داریم؛ که در عرصههای مختلف زمین، هوا و دریا آماده مقابله با تهدیدات است و من از همینجا بهعنوان یک سرباز میگویم هر تهدیدی را در نطفه خفه خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: مرزهای زمینی ما از امنیت کافی برخوردار است و راهبرد ما در مقابله با گروههای تکفیری این است که آنها را در 40 کیلومتری مرزهایمان و قبل از نزدیکی به مرزها منهدم کنیم.

امیر پوردستان در بخش دیگر سخنانش گفت: امروز اقتدار پدافند هوایی قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) سبب شده تا امنترین آسمان را داشته باشیم و مسیرهای پروازی مطمئنی برای پروازهای داخلی و بینالمللی ایجاد شود.

وی همچنین با اشاره به شهامت تیزپروازان نیروی هوایی ارتش بیان کرد: اقتدار نیروی هوایی ما نیز سبب شده که هیچ قدرتی جرئت حضور در آسمانهای کشور را نداشته باشد؛ چرا که در این بیشه شیرانی حضور دارند که دشمن را از کرده خود پشیمان خواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اظهار داشت: امروز همچنین نیروی دریایی ارتش علاوه بر برقراری امنیت آبهای کشورمان، در عرصه آبهای بینالمللی نیز وارد شده و امنیت مسیر کشتیرانی و اقتصاد را در این رابطه برقرار کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار