سرلشکر رضایی در مراسم یادبود شهید سپهبد صیاد شیرازی مطرح کرد

نه موشک قابل مذاکره است و نه رابطه با آمریکا/ صیاد یک "ارتشی بسیجی" بود

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: نه موشک قابل مذاکره است و نه رابطه با آمریکا؛ چون موشک را برای دفاع از کشورمان نیاز داریم و آمریکا نیز تاکنون نشان داده که قابل اعتماد نیست.
کد خبر: ۷۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ - 09April 2016

نه موشک قابل مذاکره است و نه رابطه با آمریکا/ صیاد یک

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر محسن رضایی در مراسم هفدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی اظهار داشت: از دل جنگ تجاربی به دست آوردیم که طی آن متوجه شدیم در سیستم دفاعی کشورمان نواقصی وجود دارد؛ به همین خاطر پس از اتمام جنگ، نیروهای مسلح با بهرهگیری از این تجارب به تقویت دفاعی خود پرداختهاند؛ که ساخت موشک یکی از این تجارب است.

وی افزود: ما جنگ هشت ساله را با سختی فراوانی اداره کردیم؛ که اگر 10 سال دیرتر این جنگ روی میداد جنگ دیرتر زودتر تمام میشد و دستاوردهای بیشتری هم به دست میآوردیم.

فرمانده اسبق کل سپاه درباره شهید صیاد شیرازی نیز عنوان کرد: شهید صیاد شیرازی علاوه بر اینکه یک فرمانده ارتش بود، سپاهی و بسیجی نیز بود؛ البته مثل این شهید بزرگوار، شهدای دیگری همچون نامجوی و بابایی را هم داریم؛ که خصوصیاتی همچون شهید صیاد داشتند و این از افتخارات انقلاب است که ما چنین سربازانی برای اسلام داریم.

سرلشکر رضایی ادامه داد: دوران سختی را به همراه شهید صیاد شیرازی تا زمانی که بنیصدر کنار رفت گذراندیم؛ بنیصدر در آن مقطع نامهای به آیتالله منتظری نوشت و حرفهای بسیار بیربطی درباره شهید صیاد و نتایج جنگ زد؛ اما بعد از کنار رفتن بنیصدر شاهد نتایج افتخارآفرینمان در جنگ بودیم؛ در واقع چنانچه بنی صدر نتیجه حرفهای خود را می دانست، هیچگاه چنان حرفهایی را عنوان نمی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این نامه چیزی جز آبرو ریزی برای بنی صدر در پی نداشت، گفت: بنیصدر از نزدیکی شهید شیرازی به سپاه ناراحت بود و حتی بابت همین مسئله صیاد شیرازی را از ارتش بیرون کرد؛ لذا بعد از این اتفاق ما صیاد شیرازی را در ستاد مرکزی سپاه مستقر کردیم و امکاناتی مانند کالک و نقشه هم در اختیارش قرار دادیم.

سرلشکر رضایی در ادامه به نقش موثر سپاه در آبادنی کشور اشاره و تصریح کرد: هیچ دولتی نبوده که بعد از جنگ از توان نیروهای مسلح برای برطرف کردن کم و کاستی خود استفاده نکند. در واقع نیروهای مسلح اولین کسانی بودند که به دولتها کمک کردهاند؛ بهعنوان مثال هماکنون قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) 17 هزار میلیارد تومان از دولت بابت فعالیتهای سازندگی که انجام داده طلب دارد.

فرمانده اسبق سپاه در بخش دیگر سخنانش با اشاره به موضع برخی مسئولان کشور درباره توانمندی موشکی ایران اسلامی گفت: نه موشک قابل مذاکره است و نه رابطه با آمریکا؛ چون موشک را برای دفاع  از کشورمان نیاز داریم و آمریکا نیز تاکنون نشان داده که قابل اعتماد نیست.

نظر شما
پربیننده ها