تهیه کننده اخراجی های 1 و 2 در گفتگوی اختصاصی با دفاع پرس:

اگر شهید آوینی زنده بود تیزی قلمش را به سمت سیاستگذاران فرهنگی نشانه می رفت

حبیب الله کاسه ساز گفت: ما غیر از شهید آوینی که با آثار خود هنوز هم در حال کار کردن است، چه چیزی داریم؟ در ساخت فیلم های دفاع مقدس، هر روز پسرفت می کنیم. به جز راهیان نور چه چیز برای ما باقی مانده است؟ مسئولان فرهنگی تنها شعار می دهند و شانه خالی می کنند.
کد خبر: ۷۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ - 08April 2016

اگر شهید آوینی زنده بود تیزی قلمش را به سمت سیاستگذاران فرهنگی نشانه می رفت

حبیب الله کاسه ساز، کارگردان و تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به سالروز شهادت مرتضی آوینی گفت: قلم شهید آوینی مظهر اخلاص در دفاع مقدس است. وقتی نام ایشان را می شنوید، در ابتدا یاد شهدا و هشت سال دفاع مقدس برایتان زنده می شود و سپس هنر ایشان را به خاطر میآورید.

تهیه کننده فیلم سینمایی اخراجی های 1 و 2 افزود: قلم آوینی با خون شهدا عجین شده است زیرا نگاه ایشان به دفاع مقدس همان نگاه ولایی امام و مقام معظم رهبری بود.

کاسه ساز با اشاره به زنده بودن قلم شهید آوینی خاطرنشان کرد: هر وقت به قلم ایشان نگاه می کنید، آنقدر زنده و پویاست که انگار همین الان در حال نوشتن است. انگار در همین زمانه و برای نسل کنونی می نویسد.

وی در ادامه فاصله جوان کنونی از دفاع مقدس را زیاد دانست و گفت: این فاصله به خاطر کم کاری ما، مسئولان فرهنگی و سیاسی است. کم کاری هایی که در زمینه دفاع مقدس صورت گرفته، باعث ایجاد فاصله ای غیرقابل قبول شده است. توقعی که جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا از نسل امروز دارند، برآورده نشده است و اگر بخواهیم دلیل این فاصله را ارزیابی کنیم، مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی مقصران اصلی هستند.

کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» با انتقاد از وضعیت فرهنگی کنونی گفت: ما غیر از شهید آوینی که با آثار خود هنوز هم در حال کار کردن است، چه چیزی داریم؟ در ساخت فیلم های دفاع مقدس، هر روز پسرفت می کنیم. به جز راهیان نور چه چیز برای ما باقی مانده است؟ مسئولان فرهنگی تنها شعار می دهند و شانه خالی می کنند.

کاسه ساز در پایان خاطرنشان کرد: اگر شهید آوینی امروز حضور داشت، تیزی قلمش را به سمت مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی نشانه می رفت. شهید آوینی اگر در زمانه فعلی زندگی می کرد، درگیری اصلی اش با این مسئولان بود.

نظر شما
پربیننده ها