سردار دهقان در افتتاح کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید:

افزایش دقت و قدرت سامانه‌های تسلیحاتی در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد

وزیر دفاع گفت: وزارت دفاع همزمان با تلاش برای افزایش دقت سامانه‌های تسلیحاتی، ‌افزایش قدرت و نفوذ سرجنگی سلاح های مختلف را مورد توجه قرار داده است.
کد خبر: ۷۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ - 06April 2016

افزایش دقت و قدرت سامانه‌های تسلیحاتی در دستور کار وزارت دفاع  قرار دارد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم افتتاح کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید (اکتوژن) گفت: با ایجاد زیرساختهای قدرتمند و روزآمد دفاعی، پشتوانهای مطمئن برای صنایع دفاعی خواهیم داشت.

وی افزود: وزارت دفاع همزمان با تلاش برای افزایش دقت سامانه های تسلیحاتی، افزایش قدرت و نفوذ سرجنگی سلاح های مختلف را مورد توجه قرار داده و دستیابی به دانش فنی تولید مواد منفجره اکتوژن و محصولات ترکیبی آن را در دستور کار قرار داده است.

دهقان با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری در ابتدای سال گفت: ایشان فرمودند امریکایی ها با سه ابزار تبلیغات، نفوذ و تهدید قصد مقابله با ما را دارند.

وی افزود: آنها با تبلیغات سعی می کنند ایران را به عنوان عامل ناامنی، بی ثبات کننده کشورهای منطقه و حتی اقدام خودشان یعنی تربیت تروریست و سازماندهی آنها معرفی کنند.

دهقان گفت: امریکایی ها همواره در بعد نرم افزاری و سخت افزاری در حال مقابله با ما هستند و بر این اساس کشورهای منطقه نیز به دنبال افزایش توان دفاعی خواهند بود و منطقه به بازاری برای سلاح های غربی تبدیل شده است. از این رو ما باید در حوزه آمادگی در پی تامین منافع باشیم.

وزیر دفاع ادامه داد: غربی ها در حال حاضر هم شرایطی را به وجود آورده اند تا هیچ کشوری صاحب دانش فنی به ما کمک نکند. ما در صنایع دفاعی باید به دنبال آن باشیم تا زیرساخت های دفاعی را تقویت کنیم و وابستگی را کاهش بدهیم و از صنعت بومی بهرمند شویم.

وی افزود: نباید اینگونه باشد تا در روزی که قرار است مصافی صورت بگیرد بر اثر غفلت گذشته گرفتار شویم.

وزیر دفاع گفت: آنچه که امروز به بهره برداری رسیده نشان از عزم و اراده متخصصان کشورمان بود و این پیام را دارد که اگر روزی می گفتیم ما می توانیم امروز می توان گفت، توانستیم که البته این آغاز راه است.

دهقان افزود: باید باور کنیم می توانیم و به دنیا بگوییم که حرکت مذبوحانه تحریم مانع از اقدامات ما نمی شود بلکه ما را امیدوار می کند تا حرکت پر شتابی داشته باشیم.

وی گفت: از طرفی فرزندان این ملت همواره تحرکات دشمن را رصد و با بکارگیری ظرفیت ها نیازها را در کوتاهترین زمان برطرف می کنند.

دهقان افزود: این اقدام نقطه آغازی است برای برداشتن گامهای بلندتر به منظور تضمین امنیت ملی.

مواد منفجره اکتوژن(octogen) محصولی راهبردی است که در انواع سلاح های موشکی بالستیک، کروز، پدافند هوایی، تسلیحات ضدزره و دریایی کاربرد دارد و موجب افزایش کارآیی  و اثر بخشی آن ها می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار