سرلشکر جعفری:

موشک‌های‌ ما دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند/ سپاه برای پاسخ به گستاخی‌های عربستان منتظر دستور است/ برجام سند افتخار نیست

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه سال‌هاست با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدانش قدرت ساخته‌ایم، گفت: موشک‌های‌مان که دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند بیش از پیش تکثیر خواهند شد.
کد خبر: ۷۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ - 05April 2016

موشک‌های‌ ما دقیق‌تر و ویرانگرتر شده‌اند/ سپاه برای پاسخ به گستاخی‌های عربستان منتظر دستور است/ برجام سند افتخار نیست

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین جلسه شورای عالی فرماندهان سپاه در سال 95 با تبیین مسائل جاری کشور و تحولات منطقه و نقشهها و ترفندهای جدید جبهه دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی و چگونگی مقابله با آنها اظهار کرد: حفظ ظرفیت بقا در انقلاب اسلامی متناسب با شرایط منطقه و کمک به پیشرفت آن، اساس پاسداری غیرمحافظه کارانهی ما از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی یک ساخت حقوقی و رسمی دارد؛ که مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه و سایر دستگاههاست؛ حفظ این ساخت رسمی لازم و واجب است؛ اما کافی نیست. در دل ساخت حقوقی یک ساخت حقیقی و درونی وجود دارد و باید آن را هم حفظ کرد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه "شاید این ساخت درونی که همان آرمانهای جمهوری اسلامی یعنی عدالت، استقلال، آزادی، کرامت انسان، حفظ ارزشهای انقلاب، ایستادگی در مقابل نفوذ دشمن، دفاع از مظلومین عالم به خصوص جهان اسلام و استکبارستیزی تعریف و تبیین شده است، مهمتر باشد" گفت: سپاه به سهم خود مراقب و پاسدار این آرمانها به منزله مرزهای فکری، اعتقادی و سیاسی بوده و دائماً در حال برجسته کردن این مرزها متناسب با مقتضیات هر زمان است.

فرمانده کل سپاه در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هندسهی انقلاب اسلامی عظیم تر شده و مرزهای آن گسترش یافته است. جامعهی انقلاب اسلامی بینالمللی و قدرت انقلاب جهانی شده است و سپاه، انقلاب اسلامی را برای عبور و گذار از مرحلهی سوم خود، هوشمندانه و غیر محافظهکارانه پاسداری و مراقبت خواهدکرد.

سرلشکر جعفری با اشاره به استحکام ماهیت انقلاب اسلامی و تأثیر آن بر تلاشهای دشمنان برای  مقابله با آن افزود: هاضمهی انقلاب اسلامی عظیمتر از بحرانهایی بوده که به آن تحمیل شده است؛ چه جنگ، چه ترورها، چه تحریمها، چه فتنه 88 و چه تحولات سیاسی نظیر روی کارآمدن دولتی مثل دولت اصلاحات و مجلسی مانند مجلس ششم؛ اما تاریخ انقلاب نشان میدهد هرکس به دنبال استحاله نظام و توقف انقلاب اسلامی بوده، ماهیت انقلاب اسلامی او را مضمحل و بی اعتبار کرده است.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما شرایط سخت و دشواری را تجربه کردهایم، سِرّ عبور انقلاب از این شرایط سخت همین روح انقلابی مردم ما بوده است که با پرچمداری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) توانسته است بر عظیم ترین قدرتهای تاریخ غلبه کند.

وی با بیان اینکه نباید نگران رفتارهای ضدانقلابی بعضی از اشخاص منتسب به انقلاب و نظام بود، خاطرنشان کرد: در مسیر انقلاب متأسفانه بزرگانی حتی در مقیاس جانشینی حضرت امام رحمةالله، به دلیل فقدان درک و موقعیت ممتاز انقلاب و تحریکپذیری از سوی عناصر بیگانه و ضدانقلاب از مسیر انقلاب که توسط رهبری انقلاب تعریف شده بود منحرف شدند؛ اما انقلاب اسلامی قدرتمندتر از گذشته و به دور از تعلق به اشخاص، شکافتن مسیرهای جدید در جغرافیاهای دوردست را رقم زده و میزند.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: تفکرات سیاسی که در تعارض با انقلاب اسلامی و مسیر حق باشد پایدار نمیماند، این تفکرات حتی اگر هم در مقطعی تشکیل دولت و مجلس بدهند پس از مدتی با اراده مردم از جغرافیای سیاسی کشور و انقلاب کنار گذاشته میشوند.

سرلشکر جعفری افزود: در عین حال نباید از نظر دور داشت که همواره نفوذ آمریکا در کشورهای مختلف از مسیر جریانسازان معارض غربگرا عبور کرده است و این استراتژی موفق را آمریکا در مورد ما نیز دنبال میکند.

وی با تأکید بر ضرورت هوشمندی ملی نسبت به خط نفوذ دشمن در دوره تاریخی نوین انقلاب اسلامی گفت: جریانسازان غربگرای جدید که عوامل نفوذ راهبرد آمریکا هستند، در راهند؛ اما ملت انقلابی و مؤمن ایران اسلامی اجازهی رشد جوانههای خیانت این جریان، که به دنبال کور کردن راه امام هستند را هرگز نخواهد داد.

سرلشکر جعفری افزود: گرچه شیوههای آمریکا در مقابله با انقلاب اسلامی تحول یافته  است، اما سپاه و نیروهای انقلاب با رصد و شناسایی به هنگام این شیوهها، مسدود کردن راه نفوذ آنان را کماکان با قدرت دنبال میکنند.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که آیا برجام میتواند الگویی برای حل سایر مشکلات محسوب شود؟ گفت: برجام هستهای اگر بهعنوان یک الگو تلقی شود، نشانهی کوتاهی فکر و نوعی خودتحقیری است. افرادی هم که امروز از سریال برجامها سخن میگویند، ناخواسته همان مسیر ضدانقلاب را در پیش گرفتهاند و میخواهند مردم بزرگ ما را تحقیر کنند.

وی تأکید کرد: نتیجهی تفکر ارزش گذارانه به تعامل با جهان بدون محاسبات انقلابی، ایستادگی و مقاومت برای تحقق اهداف و مصالح نظام و کشور، غربزدگی مزمن خواهد بود.

سرلشکر جعفری برجام را نسخهی حداقلی احقاق حق مردم ایران دانست و اظهار کرد: برجام هرگز بهعنوان یک سند افتخار تلقی نشده و نخواهد شد. هرچند مقاومت هستهای ملت ایران که دشمن را مجبور به تغییر استراتژی ساخت،  یک افتخار بود اما این مقاومت با بخشی از نتیجه آن که برجام بود متفاوت است.

وی تصریح کرد: برجام یک نسخهی دیپلماسی است که با فرجام نامعینی که بخش اعظم آن تعهدات دشمن بدعهد و کینهتوز است، نمیتواند مدل رفتار حاکمیتی نظام در موضوعات دیگر قلمداد شود.

سرلشکر جعفری در تشریح عوامل و عناصر اصلی تأثیر گذار در مقاومت هستهای ایران اسلامی گفت: مقاومت هستهای مربوط به شجاعت انقلابی رهبری عزیز در هدایت انقلاب و مواجهه با تهدید نظام سلطه، مجاهدت علمی دانشمندان در آزمایشگاهها و تأسیسات هستهای، صبر انقلابی مردم، ایستادگی برابر تحریمها و بالاخره مربوط به پیوند ناگسستنی مردم و رهبری است.

وی با اشاره به برخی زمزمهها و تلاشها در مطرح ساختن سریال برجامها تصریح کرد: در سالهای دور و نزدیک، ما هرگز به برجامهای دیگر فکر نمیکنیم و به غلبه بر دشمن و خاموش کردن صداهای تهدیدآمیز آنان و ایستادگی روی اصول و ارزشهای انقلابی مان میاندیشیم.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: مردم ما با اکراه این برجام را پذیرفتند مگر این برجام تاکنون چه نتایجی برای مردم داشته که برجامهای دیگری را بپذیریم؟ مردم ما، روحیه و تفکر انقلابی را هرگز با روحیه و تفکر انفعالی عوض نمیکنند، اگر این گونه بود این قدر شهید نمیدادیم، در حالی که هنوز کاروان شهداء در راه است و نوای آنان هر روز شنیده میشود.

سرلشکر جعفری در واکنش به مواضع و اظهارات اخیر دولتمردان آمریکایی در موضوع موشکی کشور نیز گفت: سالهاست ما با فرض جنگ گسترده با آمریکا و متحدینش قدرت ساختهایم و همهی ظرفیتها و توانمندی خود را برای پیروزیهای قاطع در برابر چنین دشمنانی گسترش دادهایم. ما قبل از آن که برای گزینههای سیاسی و دیپلماتیک آماده باشیم، برای گزینهی نظامی آماده شدهایم.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما از جنگ استقبال نمیکنیم، اما به گزینهی نظامی اگر پیش آید، مانند هشت سال دفاع مقدس بهعنوان یک فرصت نگاه میکنیم و آمریکا هم مثل گذشته هیچ غلطی نمیتواند بکند.

وی با اشاره به دستاوردها و توانمندیهای موشکی سپاه و تأکید بر ادامه مسیر توسعه آن تصریح کرد: موشکهایمان که دقیقتر و ویرانگرتر شدهاند بیش از پیش تکثیر خواهند شد و موضع آمریکاییها انفعالی و ناشی از شدت وحشتی است که از توان و آمادگیهای موشکی سپاه پیدا کردهاند لذا دشمنان باید در این وحشت بمانند و دست و پا زدنهای بیشتر، آنها را سریعتر در باتلاق خود ساخته شان فرو  خواهد برد.

فرمانده کل سپاه در ادامه پیرامون نگاه و رفتار سپاه در قبال اقدامات اخیر برخی از کشورهای عربی درشورای همکاری خلیج فارس گفت: رژیمهایی نظیر عربستان، بحرین و مانند آنها، مظهر عقب ماندگی سیاسی مدرن هستند و سپاه برای پاسخ به گستاخیها و رفتار سفیهانهی آنها، که ناشی از تکیه به قدرت آمریکاست با طراحی و برنامهریزی، آمادگیهای لازم را ایجاد کرده و منتظر دستور است.

وی تصریح کرد: امروز رفتار ذلیلانه حکام برخی از کشورهای عربی در حمایت از اسرائیل و قتل عام مردم بیگناه یمن و فلسطین توسط حکام آل سعود، آبرو و عزت امت عربی را در معرض خطر قرار داده است، در عین حال مطمئن هستیم مردمان سرزمینهای عربی به زودی تیغ های انتقام را برخواهند کشید.

سرلشکر جعفری با تأکید بر اینکه "ما همچنان از بقای نظام سوریه و حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی آن حمایت می کنیم و هرگز اجازه تجزیه هیچ یک از سرزمینهای اسلامی را نخواهیم داد" گفت: ما تجزیه را یک راهبرد انگلیسی، آمریکایی و صهیونیستی میدانیم، لذا هرگز اجازه تضعیف ملتهای مسلمان را نداده و از فلسطین نیز همانند گذشته با همهی توان و قدرتمان دفاع خواهیم کرد.

فرمانده کل سپاه محافظت از آرامش و امنیت لبنان را امری مهم توصیف و خاطرنشان کرد:ما از زیباترین واقعیت شرق مدیترانه یعنی حزب الله لبنان با جان و دل حمایت و دفاع خواهیم کرد و مطمئن هستیم مسلمانان و آزادگان جهان واکنش قدرتمندی به تروریست نامیدن حزبالله - این فخر دنیای اسلام و عرب - به رژیمهای عربی در آستانهی زوال داده و آنها پیامد رفتار جاهلانهی خود را دریافت خواهند کرد.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: ما مردم فلسطین و یمن را تنها نخواهیم گذاشت و شمشیر انصار الله به یاری خدای بزرگ برندهتر خواهد شد.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با ارزیابی روند اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کشور و مسئولیت نهادها و دستگاهها در این عرصه گفت: ارزیابیها نشان میدهد حرکت نهادهای مسئول و دستگاههای اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضعیف و غیرقابل قبول بوده و نیازمند جهشهای جدی در این عرصه هستند.

وی با بیان اینکه "مجلس و دولت در عرصه حل مشکلات معیشتی از طریق محقق نمودن اقتصاد مقاومتی به مردم و انقلاب بدهکارند" تأکید کرد: سپاه همهی توان و ظرفیتهای ممکن را برای مشارکت در اقتصاد مقاومتی در اختیار دولت قرار داده و خواهد داد. ما مشکلات اقتصادی مردم را درک میکنیم؛ لذا همکاری با دولت در این عرصه را یکی از اولویتهای اصلی سپاه و بسیج میدانیم.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم با کنار گذاردن اقتصاد عاریتی و تکوین اقتصاد مقاومتی بخش اعظم نقشههای آمریکا برای نفوذ در کشور ابتر و میرا خواهد ماند.

سرلشکر جعفری با تأکید بر اینکه سرنوشت جمهوری اسلامی ایران با اقتصاد مقاومتی گره خورده افزود: متأسفیم بیش از دو سال از فرمان و تأکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بر اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی میگذرد و هنوز اقدام عمده و اساسی ای در این رابطه صورت نگرفته است.

وی گفت: گویی هنوز اصول، شاخصهها و مؤلفههای اصلی اقتصاد مقاومتی برای دست اندرکاران اقتصاد کشور، جا نیفتاده و همچنان همه دستگاهها به روشهای سنتی اقتصادی غلط گذشته که در شرایط جنگ اقتصادی اصلاً جواب نمیدهد، عادت کردهاند.

سرلشکر جعفری در پایان بیان داشت: در سال اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی، ابتدا بایستی ابعاد و مؤلفههای آن درست فهم شود و سپس برای اجرا، برنامهریزیهای جدی و واقعی صورت گیرد تا به یاری خدای بزرگ مردم نجیب و انقلابی ما بتوانند از تحریمها و فشارهای خصمانهی اقتصاد دشمنان، به سلامت عبور کنند.

نظر شما
پربیننده ها