امیر اسماعیلی عنوان کرد

متحرک‌سازی رادارها و بکارگیری الگوهای شناسایی متفاوت در قرارگاه پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه این قرارگاه برای جلوگیری از غافلگیری از الگوهای شناسایی متفاوت استفاده می‌کند، گفت: با متحرک‌سازی رادارهای‌مان چابکی در پدافند را افزایش داده و طیف فرکانس آن‌ها را متنوع کردیم.
کد خبر: ۷۶۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ - 05April 2016

متحرک‌سازی رادارها و بکارگیری الگوهای شناسایی متفاوت در قرارگاه پدافند هوایی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیا(ص) در گفتوگویی اظهار داشت: یکی از وظایف قرارگاه پدافند هوایی دفاع منسجم و یکپارچه از حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران است و آنچه که قرارگاه پدافند هوایی دنبال میکند، شناسایی بهموقع تهدیدها و رویارویی بهموقع با آنهاست؛ ما دفاع در عمق را دنبال میکنیم.

وی افزود: اینکه بیاییم دفاع را از مرزهای هوایی شروع کنیم در حقیقت هم غافلگیر شدهایم و دفاع خوبی هم نخواهیم داشت؛ پس  دفاع در عمق اولین موضوع قرارگاه پدافند هوایی است که با همه سامانههایش آن را دنبال میکنیم و در دستور کار خود داریم. لازمه دفاع در عمق هم داشتن یک سری لوازم و تجهیزات است؛ مثل تجهیزات دوربرد راداری یا شنود الکترونیک؛ که بهموقع این تهدیدات را شناسایی میکند.

امیر اسماعیلی ادامه داد: پدافند هوایی برای جلوگیری از غافلگیری از الگوهای شناسایی متفاوت استفاده میکند و در پدافند فقط رادار شناسایی انجام نمیدهد، بلکه سامانههای شنود الکترونیکی که تماماً بومی هستند و همچنین عناصر دیدهبانی بصری که به سامانههای الکترو اپتیک مجهز هستند، نیز سمت و سرعت و ارتفاع هواپیما را به شبکه یکپارچه پدافند ارسال میکند و اطلاعات در یک لحظه بهروز میشود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) با اشاره به توانمندی راداری ایران گفت: در گذشته سامانههای راداری ما فقط سامانههای راداری استقراری و در یک طیف فرکانس بود؛ اما امروز این دو مسئله را در پدافند هوایی منعطف و رادارهایمان را متحرک کردیم، با این کار هم چابکی در پدافند را افزایش دادیم و هم اینکه طیف فرکانس آنها را متنوع کردیم؛ یعنی از طیفهای فرکانس متعدد  استفاده میکنیم.

امیر اسماعیلی تأکید کرد: طیفهای متعدد فرکانس، این توانمندی را به پدافند اضافه میکند که در برابر جنگ الکترونیک بسیار مقاوم شود؛ چون دشمن توانایی ایجاد اخلال در همه طیفها الکترونیکی را ندارد و از سوی دیگر وقتی از طیفهای متعدد استفاده میکنیم، قابلیت کشف اهداف دیگر با نوع و سازگاریهای دیگر را هم داریم.

وی گفت: فنآوری تولید رادار از فنآوریهای بسیار پیشرفته در دنیاست و امروز با تکیه بر دانش بومی و استفاده از نیروهای جوان، خلاق و ارزشی کشور میتوانیم نیاز خود را در حوزه کشف و شناسایی در فرکانسها و بردهای مختلف تأمین کنیم.

نظر شما
پربیننده ها