سردار دهقان:

"اقتصاد مقاومتی" محور اصلی فعالیت‌های وزارت دفاع و صنعت دفاعی است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اقتصاد مقاومتی را محور و جهت‌گیری اصلی فعالیت‌های وزارت دفاع و صنعت دفاعی دانست.
کد خبر: ۷۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸ - 04April 2016

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اولین همایش مدیران ارشد وزارت دفاع در سال جدید طی سخنان مبسوطی با تشریح سیاستها، اهداف و اولویتهای این وزارتخانه، از اقتصاد مقاومتی بهعنوان محور و جهتگیری  اصلی فعالیتها و اقدامات وزارت دفاع و صنایع دفاعی وابسته یاد کرد و گفت: در این زمینه سیاستهای دهگانه اعلامی مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد مقاومتی مبنای حرکت ما در این مسیر است.

سردار دهقان انعطافپذیری راهبردی را از روشهای موفق تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: وزارت دفاع با اتخاذ این راهبرد قادر است در محیط بسیار پیچیده و به سرعت در حال تغییر کنونی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وزیر دفاع، مدیریت پیچیدگی را که از مؤلفهها، انعطاف، قاطعیت و سرعت در تصمیمگیری برخوردار است رمز پابرجایی در این شرایط ذکر کرد و افزود: در این نوع مدیریت با حفظ قدرت، انتخاب زمان و مکان ضمن اینکه همواره میتوانیم دشمن را در چالش نگه داریم، ظرفیت پویایی درونسازمانی را ارتقاء بخشیده، نوآوری را در آن شکوفا کنیم.

وزیر دفاع با بیان اینکه وظیفه یک مدیر در سطح راهبردی تابآوری، ایجاد تعادل میان ثبات و انعطافپذیری است، تصریح کرد: با اجرای درست این وظیفه میتوانیم ضمن پاسخگویی مناسب به تهدیدات از فرصتها حداکثر بهرهبرداری را به عمل آوریم.

سردار دهقان اشراف اطلاعاتی، سرعت در ادراک و تجزیه و تحلیل محیط، نگاه واقعبینانه به نقاط ضعف و وقوت و قرار دادن دائمی خود در مسیر یادگیری را در این روند بسیار با اهمیت توصیف کرد و افزود: باید وضعیت به شدت مستحکمی برای خود ایجاد کنیم که ما را قادر سازد تا در برابر دشمنان مانع شکست شویم و یا پیروزی بهدست آوریم و با اقتصاد مقاومتی میتوانیم به این نقطه برسیم.

وزیر دفاع از اقدام و عمل بهعنوان مهمترین موضوع در زمینه تحقق اهداف سازمانی یاد کرد و تصریح نمود: باید بهصورت واقعگرایانه، هوشمندانه و عملگرایانه پایبند به اجرا باشیم و اینجاست که تعاونوا علی البر و تقوا شکل میگیرد.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود، نیروی انسانی را مهمترین و بزرگترین سرمایه ملی دانست که باید مورد بیشترین توجهات و حمایتها قرار گیرد و مهمترین  توجه جانمایی و بهکارگیری صحیح آنان است.

وزیر دفاع در پایان تحقق اقتصاد مقاومتی از طریق خوداتکایی بیشتر، به حداقل رساندن زمان تحقق ایده به محصول، اجرای کامل آمایش و نظام نوآوری دفاعی و نظام نوین ودجا و روزآمدسازی زیرساخت صنعتی را از اولویتهای اصلی  وزارت دفاع در سال 95 برشمرد و تصریح کرد: مجموعه مدیران و کارکنان وزارت دفاع در سال جدید همفکر، همصدا و همگام برای عزت و اعتلای ایران و ایرانی و تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری با تمام توان و جدیت تلاش خواهند کرد.

نظر شما
پربیننده ها