امیر صباحی‌فرد خبر داد

الحاق سامانه‌های جدید موشکی به قرارگاه پدافند هوایی/ افزایش 1.5 برابری سایت‌های موشکی

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از الحاق سامانه‌های جدید موشکی به این قرارگاه در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ - 03April 2016

الحاق سامانه‌های جدید موشکی به قرارگاه پدافند هوایی/ افزایش 1.5 برابری سایت‌های موشکی

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز اولین صبحگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در سال 95 با حضور امیر سرتیپ علیرضا صباحیفرد جانشین فرماندهی این قرارگاه برگزار شد.

امیر صباحیفرد در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سال جدید و ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: در سال 94 با همت و تلاش کارکنان قرارگاه پدافند هوایی اقدامات بسیاری در حوزه پدافند هوایی انجام شد و مقایسه بازه زمانی 30ساله از سال 59 تا 89 با دوره پنج ساله از سال 89 تا 94 نشان میدهد که در این مدت پنج ساله در بخش ایستگاههای راداری افزایش 2 برابری داشتهایم و رادارهای بسیار پیشرفته و بومی با بردهای مختلف بیش از 1000 کیلومتر در شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار گرفته است و میتوانیم دشمن را در خانه خود رصد کنیم.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی گفت: در حوزه سایتهای موشکی در این پنج سال افزایش 1.5 برابری را شاهد بودیم و امسال با ورود سامانههای موشکی جدید توان عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی افزایش مییابد.

وی به افزایش 2 برابری سایتهای شنود الکترونیکی و "فاشا" اشاره کرد و در ادامه افزود: ساخت 9 مسجد، 30 حسینیه و تربیت 270 حافظ قرآن کریم از دیگر اقدامات انجام شده قرارگاه پدافند هوایی در سال 94 بود.

امیر صباحیفرد با اشاره به نقش قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در مدیریت و کنترل هواپیماهای جنگنده آمریکایی در ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی تصریح کرد: پاسخ قاطع و هشدار قرارگاه پدافند هوایی باعث شد تا آنها مجبور به تغییر رفتار و ادبیات خود شوند و از مرزهای کشور دور شوند.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در پایان گفت: قرارگاه پدافند هوایی در حوزه طراحی و ساخت پهپادهای پیشرفته مورد نیاز خود حرکتی رو به جلو دارد؛ که نمونه بارز آن ساخت پهپاد و جت "کیان" در سال 94 بوده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار