ما آماده‌ایم-377/ امیر صادقی در گفتگو با دفاع پرس عنوان کرد

ایجاد پادگان‌های فرهنگی-نظامی ارتش در خوزستان/ آمادگی لشکر 92 زرهی برای مقابله با تهدیدات

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی نزاجا با اشاره به پیش‌بینی طرح‌های مختلف در این لشکر به‌منظور مقابله با تهدیدات گفت: تیپ‌های عملیاتی مختلفی را در این رابطه آموزش داده‌ایم؛ تا در شرایط مقتضی، آرایش لازم را به خود بگیرند.
کد خبر: ۷۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴ - 02April 2016

ایجاد پادگان‌های فرهنگی-نظامی ارتش در خوزستان/ آمادگی لشکر 92 زرهی برای مقابله با تهدیدات

امیر سرتیپ دوم سید باقر صادقی، فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی خوزستان در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اظهار داشت: لشکر 92 در منطقه جنوب دارای هفت پایگاه نظامی-فرهنگی و سه یادمان دفاع مقدس رمضان، چذابه و دهلاویه است.

وی در خصوص ماموریت عملیاتی این لشکر گفت: لشکر 92 طرحهای مختلفی را متناسب با تهدیدات پیشبینی کرده، و تیپهای عملیاتی مختلفی را هم در این رابطه آموزش داده است؛ تا در شرایط مقتضی، آرایش لازم را به خود بگیرند.

امیر صادقی افزود: ما در خطوط مرزی نیروهای مستقر و پا در رکاب داریم و یگان هایی از تیپ 45 تکاور و سه گردان از لشکر 92 زرهی در این مناطق مستقر هستند؛ تا در راستای مقابله با عناصر متجاوز، منافق، قاچاقچی و... اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی نزاجا با بیان اینکه در راستای حفظ امنیت خطوط مرزی از تمامی ظرفیتهای این نیرو استفاده میشود، گفت: در صورت لزوم از سامانههای پهپادی برای شناسایی و بررسی وضعیت امنیتی مرزها نیز استفاده می کنیم.

وی در خصوص وضعیت تسلیحات و سامانههای دفاعی لشکر 92 زرهی اهواز نیز بیان کرد: بحمدالله در منطقه جنوب غرب به لحاظ سازماندهی و تامین ادوات نظامی مشکلی نداریم. ما امروز  تسلیحات زرهی بهروز شده و مدرنی را در اختیار داریم و به لحاظ سامانههای چرخدار، شنیدار، توپخانه و شلیکا (سلاح پدافند هوایی) و دیگر انواع خودروهای زرهی در آمادگی کامل قرار داریم.

امیر صادقی در بخش دیگر این گفتوگو با اشاره به میزبانی ارتش از کاروانهای راهیان نور گفت: ارتش در منطقه جنوب غرب دارای ظرفیتهای بسیار بالایی است و ورود کاروانهای راهیان نور برای ما فرصت محسوب میشود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 92 زرهی نزاجا تصریح کرد: دغدغه مسئولین و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که جنگ تحریف نشود و واقعیات جنگ به نسل جوان انتقال داده شود.

وی در پایان در خصوص فعالیتهایی که در عرصه راهیان نور میتوان انجام داد، عنوان کرد: مهمترین کارهایی که میتوان در سطح استان خوزستان انجام داد، ایجاد پادگانهای فرهنگی-نظامی و یادمانهای دفاع مقدس است؛ که میتواند بیانگر بخشی از نقشآفرینیهای رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار