سردار دهقان:

برای کسب توانمندی‌های دفاعی نیاز به اجازه یا تایید دیگران نداریم/ اقدامات ما نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ نیست

سخنرانی سردار دهقان در مراسم بازدید رئیس‌‌جمهور از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
کد خبر: ۷۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ - 31March 2016

برای کسب توانمندی‌های دفاعی نیاز به اجازه یا تایید دیگران نداریم/ اقدامات ما نقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ نیست

به گزارش گروه دفاعی و امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان اظهار داشت: برای کسب توانمندیهای دفاعی با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام میکنیم و در این مسیر نیازبه اجازه یا تایید دیگران نداریم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکایی ها نمی خواهند دولت و نظام ما در هیچ زمینه ای قدرتمند باشد از این رو به بهانه های مختلف سعی می کنند با ایران مقابله و ایران هراسی را ترویج کنند.

سردار حسین دهقان در ارتباط با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نگاه تجاوزی به هیچ ملتی و کشور نداشته است و نخواهد داشت و در دفاع از خود از همه ابزارهای در اختیار بر مبنای منافع ملی خود اقدام خواهد کرد.

وزیر دفاع گفت: آنچه همواره به عنوان رزمایش موشکی در ایران برگزار می شود بر مبنای برنامه از پیش تعیین شده است که برای آزمودن میزان آمادگی و توانمندی انجام می شود.

وی افزود: آنچه دربحث آزمایش های موشکی در مقاطع مختلف انجام می شود برای تولید سلاح مناسب در پاسخ به تهدیدات احتمالی است.

سردار دهقان با تاکید به اینکه ما هیچ گاه به سمت سلاح های نا متعارف در هیچ زمینه ای نخواهیم رفت گفت: اما برای کسب توانمندی های دفاعی با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام می کنیم و در این مسیر نیازبه اجازه یا تایید دیگران نداریم .

وزیر دفاع افزود: فکر می کنم امریکا ، انگلیس و فرانسه باید قدری به منافع ملی خودشان نگاه نکنند و کمتر مدافع منافع اسرائیل به عنوان کشوری متجاوزآدم کش و غیر مشروع باشند.

سردار دهقان گفت: یقین دارم شورای امنیت و سازمان ملل پاسخی نخواهند داد زیرا اقدامات ما نه نقض برجام و نه بر ضد قطعنامه 2231 است .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکای ها اساسا نمی خواهند قدرت ملی ما در ابعاد مختلف افزایش یابد افزود: این موضوع اثبات کننده کارامدی و توانایی یک نظام مردم سالار دینی است که می تواند برای کشور های تحت ستم آنها الگو باشد و به طور طبیعی برای اینکه در مقابل خواسته های آنها مقاومت کنند ایجاد انگیزه می کند.
 

نظر شما
پربیننده ها