"پسر ایران" یکی از زیباترین نقاشی‌های اعجاز گونه‌ دفاع مقدس

کتاب "نورالدین پسر ایران" روایت نوجوان تبریزی است که در شانزده سالگی به جبهه می‌رود. وی در گردان‌های خط‌‌شکن لشکر ۳۱عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته بوده و عملیات‌های مختلفی را تجربه کرده و بارها مجروح شده است.
کد خبر: ۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۵ - 07December 2013

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نورالدین پسر ایران "خاطرات نورالدین عافی" با تدوین معصومه سپهری به چاپ شصت و یکم رسید.

این کتاب روایت نورالدین عافی از اهالی روستای خنجان در حوالی تبریز است که در شانزده سالگی به جبهه میرود. وی در گردانهای خطشکن لشکر ۳۱عاشورا به عنوان نیروی آزاد، غواص و فرمانده دسته بوده و عملیاتهای مختلفی را تجربه کرده و بارها مجروح شده است.

نورالدین نزدیک به هشتاد ماه از دوران جنگ تحمیلی را علیرغم جراحات سنگین و شهادت برادر کوچکترش سید صادق در برابر چشمانش در جبهه ماند و در عملیاتهای متعددی حضور داشت و جانباز هفتاد درصد دفاع مقدس است.

مقام معظم رهبری در دست نوشتهای بر این کتاب این گونه نوشتهاند:

"این نیز یکی از زیباترین نقاشیهای صفحهی پُرکار و اعجاز گونهی هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشتهاند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرینزبانی که از قریحهی ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازکاندیشیِ نویسنده، به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است، و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشههائی که عادتاً در بیان خاطرهها نگفته میماند، از ویژگیهای برجستهی این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانهی همسری است که تلخیها و دشواریهای زندگی با رزمندهئی یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفائی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدلله."

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم رونمایی این کتاب اظهار داشت: من به آقای سرهنگی به دلیل اسم این کتاب تبریک میگویم. چون افرادی مانند نورالدین واقعا فرزند ایران هستند و نسلهای بعدی باید با چنین افرادی به عنوان فرزندان این آب و خاک آشنا شوند. به خانم معصومه سپهری تدوینکننده کتاب هم تبریک میگویم چون کتاب قبلیشان را هم خواندهام و این کتاب نسبت به اثر قبلی روانتر است.

گفتنی است؛ مستند و انیمیشن کتاب "نورالدین پسر ایران" بارها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش شده است.

همچنین هنرمندان بسیاری چون محمد صالح علا، حامد بهداد، پژمان بازغی، مهدی پاکدل، آتیلا پسیانی، مسعود فروتن و نیما رئیسی و... این کتاب را در تلویزیون برای علاقه مندان خواندهاند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار