کوثری در گفت‌وگو با اسپوتنیک:

برای تحویل اس- 300 تنها چند مشکل فنی باقی مانده‌است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با شبکه روسی گفت: برای تحویل سامانه موشکی اس 300 تنها چند مشکل فنی باقی مانده‌‌است که کار روی آنها همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ - 12March 2016

برای تحویل اس- 300 تنها چند مشکل فنی باقی مانده‌است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با شبکه خبری «اسپوتنیک» اظهار داشت: مسئلهای در تحویل سامانه (S-300) به ایران وجود ندارد و به این منظور تنها چند مشکل فنی باقی ماندهاند که باید حل شوند و کار بر روی این مسئله همچنان ادامه دارد. این در حالی است که پیش از این یک روزنامه کویتی اعلام کرده بود که توافق در زمینه فروش این سامانه لغو شده است.

بنابر اعلام «اسماعیل کوثری» زمان تحویل سامانه موشکی مشخص نشده است.

کوثری افزود: «من اطلاعات متفاوتی درباره این مسئله در اختیار دارم. همانطور که پیش از این هم گفتهام اگر چه این اقدام تاکنون صورت نگرفته اما بخش نخستین تحویل این سیستم آماده است و تاریخ تحویل هم بعدا اعلام خواهد شد اما تاریخ دریافت آنها مشخص نیست.»

با این حال «سرگئی چمزوف» مدیر اجرایی کارخانه اسلحهسازی «روستک» پس از تأخیرهای مکرر در ارسال سامانه پدافند موشکی اس-300، در آخرین موضعگیری در این زمینه گفت که سامانه مزبور تا انتهای سال جاری میلادی یعنی حداکثر تا 10 دی ماه 1395، برای خریدار ایرانی ارسال خواهد شد.

روسیه در حال حاضر مدلهای پیشرفتهتری از سامانه پدافند موشکی اس-300 را طراحی و بکارگیری کرده ولی آنطور که چمزوف میگوید، ایران تا پایان سال جاری میلادی همان مدلی را که ابتدا سفارش داده بود یعنی مدل PMU-1 را تحویل خواهد گرفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار