آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه تهران:

نیروی دریایی ما قدرت دفاعی عظیمی برای کشور به ارمغان آورده است/ در حوزه اقتصاد باید به درد مردم رسید

خطیب جمعه تهران به عصبانیت دشمن از آزمایش موشک‌های «قیام» و «قدر» اشاره کرد و گفت: برجام نشان داد که ایران اهل مذاکره است اما در عین حال می‌خواهد که امنیت خود را حفظ کند بنابراین باید به ابزارهای دفاعی خود توجه داشته باشد.
کد خبر: ۷۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ - 11March 2016

نیروی دریایی ما قدرت دفاعی عظیمی برای کشور به ارمغان آورده است/ در حوزه اقتصاد باید به درد مردم رسید

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله محمد امامی کاشانی در خطبههای نماز جمعه امروز 21 اسفند تهران با تشکر از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، استقبال مردم از انتخابات را تهدیدی برای دشمنان اسلام در کشور خواند و گفت: در مجلس خبرگان بحث از حکومت اسلامی و حاکم اسلامی است.

وی با استناد به روایت مقبوله عمر بن حنظله اظهار داشت: در عصر ائمه (ع) حکومت بر عهده امام معصوم (ع) و در عصر غیبت  برعهده فقیه جامع الشرایط است که طبق دستور معصوم وقتی به حکم ائمه حکم میکند باید پذیرفت و حق رد کردن آن را نداریم.

امامی کاشانی گفت: امام رضا (ع) بیانی دارند که میفرمایند خداوند قوانین و حدودی دارد که باید به وسیله یک رئیس حفظ شود و اگر او فاسد باشد حدود خدا از بین میرود. از این رو کسی باید در کشور حکومت کند که عادل بوده و حلال و حرام را بداند و این شخص در عصر غیبت فقیه جامع الشرایط است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروز نظری به دنیا بیاندازید؛ روسای کشورها و یا به ملل خود و یا دیگر ملل ظلم میکنند و یا در این ظلم شریکند از طرفی دیگر کسانی مانند سران دنیای غرب هستند که پایبند رفاه ملتها بوده اما دیگر ملل را مستقلا یا با همراهی دیگران استثمار میکنند.

خطیب جمعه تهران گفت: اما ایران را ببینید که از زمان امام راحل و پس از او رهبر معظم انقلاب نسبت به دیگر ملتها و کشورها تعدی نکرده است و دنیا نیز این را میداند هرچند که انکار میکند.

وی با تاکید بر اینکه ولی فقیه در داخل نیز پایبندی به دین و مسئله معیشت مردم دارد تصریح کرد: راهنماییهایی که رهبر معظم انقلاب خطاب به سه قوه درباره سیاستها، اقتصاد و اخلاق جامعه انجام میدهند برخواسته از هویت حاکم است.

امامی کاشانی با یادآوری توصیه رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته خود با اعضای مجلس خبرگان گفت: ایشان در این دیدار فرمودند که مراقب باشید که چه کسی را پس از من به رهبری انتخاب میکنید؛ او باید پایبند به انقلاب، ملت و پیشرفت علمی کشور باشد.

وی از تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد مقاومتی سخن گفت و افزود: این اقتصاد مقاومتی است که براساس آن میتوان تمدن اسلامی را به دنیا معرفی کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ابراز نگرانیهایی که از آزمایش موشکی اخیر جمهوری اسلامی ایران در دنیا صورت میگیرد گفت: مگر ایران میتواند از اقدامات امنیت ساز چشم پوشی کند؟  اطراف ما پر از دشمن است. مگر این دشمنان بیکار میمانند و مگر برای ما برنامه نریختهاند؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون دشمنان با وجود این همه برنامهریزی جرات تعدی به ایران را نداشتهاند اظهار داشت: زیرا کشور از نظر علمی به جلو رفته است و شجاعت جوانان و دستاوردهای نیروهای دریایی، زمینی و هوایی مانع شده است که دشمن جرات کند قصد سویی به ما بکند.

امامی کاشانی به عصبانیت دشمن از آزمایش موشکهای «قیام» و «قدر» اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون ثابت کرده است که هیچ برنامه توسعه طلبانه ندارد و برجام هم نشان داد که ایران اهل مذاکره است اما در عین حال میخواهد که امنیت خود را حفظ کند بنابراین باید به ابزارهای دفاعی خود توجه داشته باشد.

وی با تاکید بر بی ارتباط بودن آزمایشهای موشکی ایران با برجام خاطرنشان کرد: دشمن برای ایران دندان تیز میکند اما نیروی دریایی ما قدرت دفاعی عظیمی برای کشور به ارمغان آورده است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبههای نماز جمعه این هفته تهران با یادآوری تکیه رهبر معظم انقلاب بر روی سه محور در دیدار خود با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری گفت: در حوزه اقتصاد باید به درد مردم رسید و مجلس شورای اسلامی باید قوانینی تصویب کند که جلوی اخلال در اقتصاد کشور گرفته شود. از جمله برخی آیین نامههای دولتی که جلوی شکوفایی اقتصاد را گرفته است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ استقلال و هوشیاری نسبت به نفوذ بیگانه بیان داشت: باید به ملتها و ضعفا در دنیا توجه ویژه کرد که این ویژگی خاص نظام جمهوری اسلامی است که در دنیا بی نظیر بوده و ناشی از برکت ولایت فقیه است.

خطیب جمعه تهران در پایان با گرامیداشت سالروز دستور رهبر کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر تاسیس بنیاد شهید، یاد و خاطره مرحوم آیتالله عباس واعظ طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی را نیز گرامی داشت و از وی به عنوان عالمی بزرگ، بصیر، فداکار ومدیری مدبر یاد کرد.

نظر شما
پربیننده ها