ما آماده‌ایم-74/ امیر پوردستان به دفاع پرس خبر داد:

بازآماد نخستین تانک تی 72 در سطح نیروی زمینی

امیر پوردستان گفت: بازآماد تانک در سطح نیرو نیاز به امکانات ویژه‌ای دارد که نیروی زمینی در این رابطه به لحاظ اعتباری با کاستی هایی مواجه بود. اما به همت دانشمندان و متخصصان جوان نیروی زمینی و همکاری مشترک کارکنان فنی نزاجا تهران و مرکز تعمیرات تانک مسجد سلیمان برای نخستین بار بازآماد نخستین تانک تی 72 با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۷۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ - 10March 2016

بازآماد نخستین تانک تی 72 در سطح نیروی زمینی

 امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید از مرکز تانک سازی مسجد سلیمان در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس از بازآماد نخستین تانک تی 72 در این مرکز خبر داد.

وی با بیان اینکه امروز با یک فضای تحریمی سنگین در حوزه تجهیزات و قطعات زرهی مواجه ایم افزود: بحمدالله با ابتکار و خلاقیت مجموعه کارکنان و متخصصان فنی نیروی زمینی امروز 90 درصد قطعات در این حوزه در پایگاههای نیروی زمینی ساخته و تولید می شوند و 10 درصد دیگر از صنایع وزارت دفاع تحویل گرفته می شود.

وی با اشاره به نخستین بازآماد تانک تی 72 در سطح نزاجا گفت: این تانک بعد از فروپاشی شوروی خریداری شده بود و تاکنون بازسازی و بازآماد آن در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام می شد.

وی ادامه داد: بازآماد تانک در سطح نیرو نیاز به امکانات ویژهای دارد که نیروی زمینی در این رابطه به لحاظ اعتباری با کاستی هایی مواجه بود. اما به همت دانشمندان و متخصصان جوان نیروی زمینی و همکاری مشترک کارکنان فنی نزاجا تهران و مرکز تعمیرات تانک مسجد سلیمان برای نخستین بار بازآماد نخستین تانک تی 72  با موفقیت انجام شد.

وی گفت: کار اورهال و بازسازی اساسی نیازمند زیر ساخت های بسیاری است که از جمله آن بهره برداری از تسترهای پیشرفته است که نیروی زمینی به واسطه کارکنان همین مرکز 90 درصد این سامانه ها را تولید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فضای تحریم نتوانسته بر رشد و پیشرفت نیروی زمینی تاثیری بگذار و امروز این نیرو با استفاده از ظرفیتهای داخلی متناسب با تهدیدات در حوزه دفاع زمینی تسلیحات لازم را تولید و بازسازی می کند.

نظر شما
پربیننده ها