با استقبال سرلشکر صالحی؛

ناوگروه 38 نداجا در بندرعباس پهلو گرفت/ رهگیری 282 شناور در خلیج عدن توسط ناوگروه ارتش

ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش پس از پایان ماموریت 75 روزه خود در آب‌های بین‌المللی، صبح امروز با استقبال فرمانده کل ارتش، در منطقه یکم نداجا پهلو گرفت.
کد خبر: ۷۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ - 02April 2016

ناوگروه 38 نداجا در بندرعباس پهلو گرفت/ رهگیری 282 شناور در خلیج عدن توسط ناوگروه ارتش

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش پس از پایان ماموریت 75 روزه خود در آبهای بینالمللی صبح امروز در منطقه یکم نداجا (بندرعباس) با استقبال رسمی امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش پهلو گرفت.

بر اساس گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش در گفتگویی با اشاره به ماموریت این ناوگروه اظهار داشت: ناوگروه 38 در مدت ماموریت خود شناسایی 14 مورد یگان شناور و پروازی نظامی، رهگیری 282 فروند واحد شناور نظامی و غیرنظامی عبوری از خلیج عدن و مانیتورینگ راداری 235 فروند کشتی تجاری و نفتکش در آبهای بینالمللی را با بهرهگیری از تجهیزات پیشرفته رزمی و با دقت بالا انجام داده است.

امیر دریادار دوم بابک عبداللهی، با اشاره به هفت هزار و 600 مایل دریایی طی شده توسط این ناوگروه، افزود: این ناوگروه که دارای بیش از 300 نفر نیرو بود از ناوشکن رزمی جمهوری اسلامی "شهید نقدی" و ناوهای پشتیبانی بوشهر و لاوان تشکیل شده بود.

وی افزود: حضور در دریاهای آزاد علاوه بر اینکه نشانه اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران است، این پیام را نیز دارد که برای برقراری امنیت نیازی به حضور نظامی کشورهای دیگر نیست.

دریادار عبداللهی اضافه کرد: فرماندهان و کارکنان ناو گروه سی و هشتم نداجا همچنین در مدت یاد شده از بندر دارالسلام تانزانیا و بنادر صلاله و مسقط پادشاهی عمان بازدید کرده و در طی ماموریت خود 2 هزار و 496 ساعت آموزش عملی به دانشجویان دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی(ره) نوشهر که همراه ناوگروه اعزام شده بودند؛ ارائه کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار