قرینه‌سازی دو تصویر؛ نماد خودباوری و نماد وابستگی

خبرنگاران رسانه های جمعی امروز با گرفتن عکس یادگاری با موشک «شهاب 3» آن را با عکسی که چندی پیش برخی‌ افراد در فرودگاه مهرآباد با ایرباس فرانسوی گرفته‌اند، قرینه‌سازی کردند.
کد خبر: ۷۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸ - 09March 2016

قرینه‌سازی دو تصویر؛ نماد خودباوری و نماد وابستگی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس،  در حاشیه برگزاری مرحله نهایی رزمایش موشکی سپاه (اقتدار ولایت) برخی از خبرنگاران رسانه های جمعی با گرفتن عکس یادگاری با موشک «شهاب 3» آن را با عکسی که چندی پیش برخیها در فرودگاه مهرآباد با ایرباس فرانسوی گرفتهاند، قرینهسازی کردند.

این حرکت از آنجا حائز اهمیت است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر لزوم خودباوری و بهرهگیری از توان داخلی برای پیشرفت و توسعه کشور تأکید کردهاند و این تأکید در عرصههای گوناگون همچون موشکی، هستهای، نانو و... بسیار راهگشا بوده است؛ تا حدی که توانسته در بخشهای مختلف، نیازهای کشور را مرتفع کرده و جایگاه بینالمللی ایران را هم در زمینه علمی و هم در عرصه  فناوریهای نوین، به میزان مطلوبی ارتقا بخشد. اما از آن سو دیدگاهی نیز در کشور وجود دارد که پیشرفت کشور را در گرو وابستگی به سایر کشورها بهویژه غرب میداند و اعتقادی به بهرهگیری از توان و استعدادهای داخلی ندارد؛ دیدگاهی که حتی معتقد است برای اداره برخی بخشهای کشور باید از مدیران خارجی استفاده کرد.

در همین زمینه گفتنی است، چندی پیش خبری درباره فرود نمادین یک فروند ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد تهران منتشر شد؛ که با توجه به قصد ایران برای خرید چند فروند هواپیمای مسافربری (ایرباس 380) از شرکت فرانسوی ایرباس، تعدادی از خبرنگاران، برخی مقامات فرودگاهی و تعدادی از کادرهای پروازی کشورمان حضور این نماد دانش غربی را برای خود مغتنم شمرده و با هواپیمای یاد شده عکس یادگاری گرفتند.

در تصاویر زیر نمادی از خودباوری و اقتدار ملی و همچنین نمادی از وابستگی را میبینید.


عکس یادگاری خبرنگاران با موشک شهاب 3 در رزمایش اقتدار ولایت


عکس یادگاری با ایرباس 350 فرانسوی در تهران

نظر شما
پربیننده ها