به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛

کتاب "تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم" منتشر شد

کتاب "تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم" تألیف محمدجواد جاوری به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
کد خبر: ۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۸ - 04December 2013

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس،کتاب "تهدیدات نرم سیاسی در قرآن کریم" تألیف محمد جواد جاوری به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

امنیت یکی از حیاتیترین و ضروریترین دغدغهها و نیازهای اصلی هر جامعهای است، به طوری­که بدون وجود امنیت، ابعاد دیگر زندگی تحتالشعاع قرار خواهد گرفت. به همین دلیل جوامع سعی نمودهاند با استفاده از ابزارها و راههای ممکن، خود را در مقابل تهدیدات حفظ نمایند. امروزه با متنوع شدن شیوههای جنگ، صورتِ جنگها از نبردهای رو در رو و نظامی به نبردهای اطلاعاتی و روانی و جنگهای نرم تبدیل شده است.

تهدید نرم مجموعه اقداماتی است که باعث دگرگونی هویت فرهنگی و الگوهای رفتاریِ مورد قبول یک نظام سیاسی شود. در واقع تمام تحولاتی که موجب شود تا اهداف و ارزشهای حیاتی یک نظام سیاسی به خطر افتد یا باعث ایجاد تغییر و دگرگونی اساسی در عوامل تعیین­ کننده هویت ملی و دینی یک کشور شود، تهدید نرم بهشمار میآید. هدف اصلی تهدید نرم، حذف باورمندی نخبگان و مردم در یک نظام سیاسی، سلب اراده و روحیهی مقاومت و در مجموع استحاله فرهنگی و سیاسی است.

تهدیدات نرم دارای عرصههایی نظیر سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. عرصه سیاسی یکی از مهمترین عرصههای تهدیدات نرم به شمار می­رود که این تهدیدات وسیلهای مؤثر برای فشار بر کشورهای ضعیف، همیشه مورد استفاده قدرتهای استکباری بوده است. در این برهه حساس تاریخی شناخت، بررسی، پیشگیری و مقابله با تهدیدات از اولویتهای ضروری و حیاتی برای دفاع از هویت و موجودیت کشور است.

دین مبین اسلام بهعنوان کاملترین و جامعترین ادیان الهی، تأکید و توجه ویژهای نسبت به تهدیدات نرم معطوف داشته است. در این راستا قرآن کریم موارد متعددی از تهدیدات نرم را برشمرده و ضرورت توجه به آنها را به مسلمانان متذکر شده است.

نویسنده در اثر حاضر کوشیده است ماهیت، چگونگی، روشها و شیوههای تهدیدات نرم را در "عرصه سیاسی" از دیدگاه قرآن کریم بررسی و تبیین نماید که امید است مورد توجه علاقهمندان قرار گیرد.

این کتاب در شمارگان 1500 نسخه و 420 صفحه در آذرماه سال جاری منتشر شده است.

همچنین علاقمندان جهت تهیه این کتاب میتوانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها