کشته شدن ۴ سرکرده «جیش الاسلام» در سوریه

نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات علیه گروه‌های تروریستی، چهار سرکرده میدانی گروه تروریستی جیش الإسلام را در حومه دمشق از پای در آوردند.
کد خبر: ۷۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ - 05March 2016

کشته شدن ۴ سرکرده «جیش الاسلام» در سوریه

به گزارش گروه بینالملل  دفاع پرس، یک منبع نظامی گفت که یگانی از ارتش سوریه با انجام عملیاتی نظامی، یک مقر متعلق به تروریستهای جیش الإسلام را در خیابان "القوتلی" در شهر دوما در حومه دمشق منفجر کرد؛ که در پی آن چهار تن از سرکردههای میدانی جیش الإسلام به اسامی «عبدالله الرحیبانی»، «أبو یاسین القطیفاتی»، «أبو خالد عزو»، و«أبو محمود الخنشور» کشته شدند.

از سوی دیگر درگیریهای شدیدی در جبهه های حومه لاذقیه بین نیروهای ارتش سوریه و گروههای تفکیری ترکستان، ازبکستان، و جبهه النصره در گرفت.

ارتش سوریه از دو روز قبل عملیات نظامی خود را برای به کنترل در آوردن تپه استراتژیکی که گره ارتباطی بین حماه، ادلب، و لاذقیه به شمار می رود، آغاز کرده است. هدف ارتش سوریه از به کنترل در آوردن این تپه استراتژیک، فرسایش دادن توان گروههای مسلحی است که قصد دارند به سمت ادلب فرار کنند.

و خبر دیگر اینکه تروریستهای جبهه النصره گذرگاه "التنف" در مرز بین سوریه و عراق را بعد از درگیری های شدید با داعش به کنترل خود در آورد. در این درگیریها شماری از عناصر هر دو گروه تروریستی کشته یا زخمی شدند. با توجه به تلاش تروریستهای داعشی برای بازپسگیری این گذرگاه درگیری ها بین دو طرف همچنان ادامه دارد.

تروریستهای جیش الفتح از شهر بنش در حومه شمالی ادلب محلات مسکونی شهرک الفوعه را با سلاحهای سنگین هدف قرار دادند که منجر به شهادت چندین غیر نظامی شد.

از سوی دیگر منابع میدانی تاکید کردند که تروریستهای داعشی در طول سه روز گذشته برای مقابله با کمیتههای دفاع ملی در الفوعه، اقدام به ایجاد خاکریز و حفر خندقهای جنگی در منطقه الصواغیه تشکیل دادند.

و خبر دیگر اینکه یک پسربچه سیزده ساله با گلوله تک تیراندازان تروریستهای گروه "جند الاقصی" مستقر در شهرک "رام حمدان" به شهادت رسید. این پسر بچه به دنبال آذوقه برای خانواده اش بود که هدف تک تیراندازان گروه تروریستی جندالاقصی قرار گرفت.

همزمان با این تحول، اهالی دو شهرک الفوعه و کفریا با برگزاری یک راهپیمایی سکوت رسانهای در قبال درد و رنج و جنایات گروههای تروریستی علیه خود را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین تروریستی خواندن حزب الله از سوی شورای همکاری خلیج فارس و وزیران کشور اتحادیه عرب را محکوم کردند.

و خبر دیگر اینکه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروههای تروریستی طی دو روز گذشته 41 بار آتش بس در سوریه را نقض کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار