یادداشت؛

دست برتر نهادهای امنیتی ایران در نبردهای اطلاعاتی

تجربه شناسایی و برخورد با گروه‌های تروریستی و جاسوسان سرویس‌های امنیتی دیگر کشورها که افرادی را به ایران اعزام می‌کنند، نشان داده نهادهای امنیتی کشورمان همواره در نبردهای اطلاعاتی دست برتر را داشته و دارند.
کد خبر: ۷۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 06March 2016

دست برتر نهادهای امنیتی ایران در نبردهای اطلاعاتی

گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس- رحیم محمدی: چند روز اخیر دو خبر مربوط به حوزه امنیتی در لابه لای اخبار مختلف به چشم خورد که شاید نسبت به دیگر خبرها دارای اهمیت خاصی بود؛ اولین خبر مربوط به نحوه دستگیری تروریست معروف «عبدالمالک ریگی» توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و دیگری درباره ورود یک عامل وابسته به سیا به کشورمان و بازدید از دانشگاههای کشور بود.

خبر نخست را «بهمنش» کارشناس ضدتروریست در وزارت اطلاعات در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اعلام کرد و گفت که عبدالمالک ریگی با 12 سال سن به افغانستان رفت همه زندگی او کشت و کشتار بود و این کشتار را برای خود مقدس میدانست و حتی برای این کار نیز حد و مرزی قایل نبود.

وی در ادامه از نحوه شروع به کار ریگی مطالبی را عنوان کرد و از اینکه ریگی کار خود را با گروگانگیری شروع کرده و بعد به تدریج رهبر یک گروه سازمان یافته تروریستی شده، سخن گفت و هم از ارتباط ریگی با سفارت آمریکا در پاکستان سخنانی را مطرح کرد.

فعالیتهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) همواره به شکلی بوده که سعی شده در برخورد با عوامل نا امنکننده کشورمان، کمترین آسیب به مردم عادی وارد شود و این همان نکته مهمی بود که بهمنش هم به آن اشاره داشت.

به هر حال نحوه دستگیری ریگی که حاصل یک کار اطلاعاتی پیچیده بود، تجربهای برای فعالیتهای اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) شد؛ به شکلی که اکنون این آمادگی نزد این سربازان همیشه بیدار جامعه وجود دارد تا تجربه خود در دستگیری ریگی را در اختیار دیگر کشورها نیز قرار دهند.

ناگفته نماند که تلاشهای این عزیزان در گذشته نیز نتایج قابل توجهی را در شناسایی و مقابله با گروهکهای تروریستی، اقدامات جاسوسی و حتی ضد امنیتی در پی داشته؛ که در یک نمونه توانستند تعداد 30 نفر از جاسوسان آمریکا را در داخل کشور بازداشت کنند و با این اقدام تعداد 42 نفر از افسران اطلاعاتی ـ عملیاتی آن سازمان در کشورهای مختلف را نیز مورد شناسایی دقیق دستگاه اطلاعاتی قرار دهند.

در مثالی دیگر میتوان به دستگیری عوامل ترور دانشمندان هستهای کشورمان توسط عوامل تربیت شده «موساد» اشاره کرد؛ که هنوز در اذهان نحوه شناسایی و دستگیری عوامل ترور دانشمندان هستهای کشورمان که آن هم با تلاش شبانهروزی سربازان گمنام در کوتاهترین زمان ممکن صورت گرفت، باقی است.  

اما خبر دیگری که در روزهای اخیر به آن اشاره شده، ورود عامل سازمان جاسوسی CIA به داخل کشور و بازدید از مراکز دانشگاهی در خرداد ماه سال جاری بود.

این خبر را که سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق کل سپاه آن را رسانهای کرد، نشان داد عناصر وابسته به سرویسهای امنیتی دیگر کشورها بهویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، به عناوین مختلف راهی کشورمان میشوند و سعی میکنند در راستای اهدافشان به جمعآوری اطلاعات بپردازند.

این فرد که سرلشکر رضایی به آن اشاره داشت شخصی به نام«آلن گودمن»رئیس مدرسه سرویس خارجی در دانشگاه جورج تاون و استاد این دانشگاه است؛ دانشگاهی که محل تربیت بسیاری از مقامات و دیپلماتهای آمریکا و یکی از مهمترین بازوهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تربیت نیرو محسوب میشود.

اگر چه نحوه ورود این شخص اطلاعاتی و حضور در مراکز دانشگاهی کشورمان، موضوعی است که تاکنون دربارهاش مسئولان امنیتی کشورمان واکنشی نشان ندادهاند، اما تجربه فعالیت نهادهای امنیتی کشورمان در گذشته نشان داده، همواره در شناسایی و برخورد با گروههای تروریستی و فعالیتهای جاسوسی علیه کشورمان در منطقه، دست برتر را داشته و دارند.

نظر شما
پربیننده ها