سرلشکر جعفری:

خطر اصلی پیش روی انقلاب عوامل داخلی دشمن است

فرمانده کل سپاه پاسداران حراست از اسلام و دستاوردهای انقلاب را از وظایف مهم سپاه دانست و گفت: خطر اصلی که انقلاب ما را تهدید می‌کند، عواملی هستند که در داخل کشور علیه انقلاب اقداماتی را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ - 03March 2016

خطر اصلی پیش روی انقلاب عوامل داخلی دشمن است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن خانواده کارکنان سپاه سراسر کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: حراست از اسلام و دستاوردهای انقلاب از وظایف مهم سپاه پاسداران است که از ابتدای پیروی انقلاب و با تشکیل سپاه پاسداران توانستهایم به خوبی این وظیفه سنگین را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ انقلابی همانند انقلاب ایران نتوانسته فریاد استکبارستیزی را در جهان گسترش دهد، گفت: یکی از اصلیترین دلایلی که دشمن همواره به دنبال دسیسه و توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است ماندگاری انقلاب و تاکید بر همین شعار استکبارستیزی است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر روی مفاهیم قرآنی تاکید داشتهاند و در فرمایشان خود به تربیت حافظان قرآنی بارها اشاره کردهاند که این امر نشان میدهد یکی از نیازهای اساسی امروز توجه و تعمیق مفاهیم قرآن است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به قوت گرفتن جنگ نرم و نفوذ دشمن از این طریق بیان کرد: دشمن امروز از هر طریقی سعی در ضربه وارد کردن به نظام را دارد و برای رسیدن به اهداف خود جنگ نرم را آغاز کرده است. بنابراین ما باید با آگاهی کامل برای مقابله با دشمن برنامهریزی داشته باشیم و توفیقات ما باید مقطعی، موضوعی و به تدریج باشد تا به واسطه آن بتوانیم در سطح قلههای فرهنگی و معنوی جهان پیشگامانه حرکت کنیم.

وی در ادامه یادآور شد: هرچه بیشتر از عمر انقلاب اسلامی ایران میگذرد دشمنیهای وارد بر آن نیز بیشتر میشود، بنابراین باید با اتکا بر خدا کمر همت ببندیم و از انقلاب غیرمحافظه کارانه پاسداری کنیم چون این پاسداری نمونهای از همان پاسداری است که امام حسین(ع) در روز عاشورا و در کربلا از دین انجام داد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه راه انقلاب ما همان راهی است که همه امامان در آن جان خود را فدا کردند، اظهار کرد: هر چه انقلاب پیش میرود دشمن به دلیل گسترش اسلام و بیداری اسلامی بیشتر احساس خطر می کند و توطئههای پیچیدهای علیه انقلاب و اسلام را طراحی میکند.

وی، به بیاثر بودن تهدیدهای نظامی علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن میداند که دیگر تهدید نظامی و امنیتی علیه انقلاب و ملت ایران کارساز نیست و نمیتوانند با این ابزار جلوی مقاومت اسلامی و صدور انقلاب را بگیرند.

سردار جعفری به مقاومت مجاهدین اسلام در جبهههای علیه کفر اشاره کرد و گفت: امروز تهدیدهای نظامی از مرزهای ما دور شده و مجاهدین اسلام کیلومترها دورتر از مرزهای ما، عاشقانه از اسلام و ایران دفاع میکنند؛ تهدید دشمن از حالت نظامی به تهدید نرم در حوزههای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رسیده است.

وی، خطر اصلی پیش روی انقلاب را عوامل داخلی دشمن دانست و اظهار کرد: دشمنان بیرون از مرزهای کشور قسم یاد کردهاند که با انقلاب مخالفت و مبارزه کنند اما خطر اصلی که انقلاب ما را تهدید میکند، عواملی هستند که در داخل کشور علیه انقلاب اقداماتی را انجام میدهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران به مخالفت برخی با ولایت فقیه اشاره و عنوان کرد: این عده، اعتقادی به استمرار انقلاب اسلامی ندارند در حالی که فلسفه وجودی انقلاب بر اصل ولایت فقیه  و رهبری استوار است؛ آنان تلاش میکنند تا با این اصل مقابله کنند.

سردار جعفری با اشاره به پیشینه فعالیت این دسته از عناصر دشمن اظهار کرد: در سالهای 76 تا 78 عدهای معتقد بودند که باید پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی متوقف شود به طوری که نباید با سایر مسلمانان دنیا که به آنها ظلم میشود، کاری داشته باشیم که این موضوع به خوبی نشان میدهد افرادی که این اظهارات را مطرح میکردند هیچگونه آشنایی با ماهیت انقلاب اسلامی و وظیفه دینی و قرآنی نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه فهم و تدبیر در آیات قرآن مسئله اصلی انقلاب و جامعه ما است، بیان کرد: در تمام عرصههای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که انقلاب اسلامی را تهدید میکند باید آمادگی لازم را داشته باشیم.

نظر شما
پربیننده ها