حجت‌الاسلام نعیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس تشریح کرد

نقش عقیدتی سیاسی در ناوگروه‌های اعزامی نداجا به آب‌های آزاد

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی خرمشهر، نقش عقیدتی سیاسی در ناوگروه‌های ارتش و همچنین اقدامات این پایگاه برای پذیرایی از کاروان‌های راهیان نور را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱ - 02March 2016

نقش عقیدتی سیاسی در ناوگروه‌های اعزامی نداجا به آب‌های آزاد

حجتالاسلام و المسلمین نعیمی، رئیس اداره عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی خرمشهر در گفتوگو با خبرنگار اعزامی دفاع پرس به منطقه عملیاتی جنوب اظهار داشت: مجموعه عقیدتی سیاسی پایگاه خرمشهر در نمایشگاه دریایی که در مسیر کاروانهای راهیان نور برگزار میشود، طبق روال سالهای گذشته حضوری فعال دارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه مجموعهای از کتابهایی که در سازمان عقیدتی سیاسی منتشر شده است به همراه نرمافزارها در معرض دید بازدیدکنندگان قرار میگیرد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی خرمشهر اضافه کرد: امسال در این نمایشگاه غرفهای را برای کودکان و نوجوانان اختصاص دادهایم؛ که میتوانند عکس شهدا و آنچه که از منطقه عملیاتی در ذهنشان ثبت شده است را به تصویر بکشند، و در نهایت به آثار برگزیده نیز جوایزی به قید قرعه اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شعب سازمان عقیدتی سیاسی و فعالیتهای سال گذشته این سازمان را به بازدیدکنندگان معرفی کرده و گزارش خواهیم داد، تصریح کرد: سفرهای دریایی صورت گرفته توسط نیروی دریایی را بهصورت نرمافزار در این نمایشگاه به نمایش میگذاریم، و برنامههای متنوع فرهنگی ارائه میکنیم.

حجتالاسلام نعیمی در تشریح کارکردهای نمایشگاه افزود: مجموعه عقیدتی سیاسی این پایگاه امسال غرفهای را بهعنوان دارالقرآن در نمایشگاه دریایی اختصاص داده است؛ که حفظ قرآن را زیر نظر اساتید برجسته به بازدیدکنندگان و علاقهمندان آموزش خواهد داد.

وی گفت: همچنین مسابقه کتابخوانی با موضوع شهدا را در این نمایشگاه داریم که بازدید کنندگان می توانند با خرید کتاب های ارایه شده که از پنجاه درصد تخفیف برخوردار هستند، در مسابقه پیامکی شرکت کنند و ازجوایز نفیسی بهره مند شوند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی خرمشهر با اشاره به نقش عقیدتی سیاسی در زمان جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: ما تلاش کردیم که روحانیون و پرسنل نظامی که زمان جنگ در عقیدتی سیاسی حضور داشتند را شناسایی کنیم و خاطرات و یا مصاحبههای آنها را بهصورت کلیپی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار میدهیم.

وی در بخش دیگر این گفتوگو به نقش عقیدتی سیاسی در اعزام ناوگروههای نداجا اشاره کرد و افزود: مجموعه عقیدتی سیاسی در سفرهای دریایی دوشادوش دریانوردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور دارند؛ که موجبات  تسلی خاطر و آرامش قلبی آنها در این سفرهای دریایی هستند.

حجتالاسلام نعیمی با اشاره به ضرورت حضور عقیدتی سیاسی در کنار دریانوردان در سفرهای دریایی، عنوان کرد: اجرای برنامههای فرهنگی-ورزشی و ارائه مشاوره به دریانوردان در ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ازجمله برنامههای عقیدتی سیاسی است؛ تا دریانوردان که ماهها از خانواده دور هستند، احساس دلتنگی نکنند، ماموریت ابلاغی خود را به نحو احسن انجام دهند و اقتدار و سربلندی کشورمان را در آبهای آزاد به اثبات برسانند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار