سرلشکر صفوی:

دولت در برنامه ششم توسعه از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کند/ تهران وضعیت امنیتی خوبی دارد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: حدود 100 هزار استاد دانشگاه در کشور داریم که دولتمردان می‌توانند از این اساتید و 4.5 میلیون دانشجو برای تنظیم برنامه توسعه ششم استفاده کنند.
کد خبر: ۷۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱ - 23February 2016

دولت در برنامه ششم توسعه از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کند/ تهران وضعیت امنیتی خوبی دارد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا و دبیر همایش فرصتها و چالشهای پایتخت، صبح امروز در نشست خبری این همایش که در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، اظهار داشت: همایش "فرصتها و چالشهای پایتخت" سومین همایش تخصصی درباره تهران است که در روزهای 17 و 18 اسفند ماه در همین دانشگاه (تربیت مدرس) برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: حدود 100 هزار استاد در دانشگاهها داریم که دولتمردان میتوانند از این اساتید و چهار و نیم میلیون دانشجو برای تنظیم برنامه توسعه ششم که از سال 95 تا سال 99 را در بر میگیرد، استفاده کنند.

سردار صفوی با بیان اینکه تهران مشکلات بسیاری دارد، افزود: نمیدانیم در 10 سال آینده چه اتفاقی ممکن است در مسائل زیستی، حمل و نقل، مسکن و جمعیت بیافتد؛ در حالی که اداره تهران همانند اداره یک کشور است.

دبیر همایش فرصتها و چالشهای پایتخت تصریح کرد: تهران وضعیت امنیتی خوبی دارد و در واقع امنیت تهران، امنیت ایران است.

وی با بیان اینکه سازماندهی سیاسی فضا از مهمترین وظایف دولتها است، تصریح کرد: مسایل سیاسی تهران قابل مسکوت گذاشتن نیست، و دست روی دست گذاشتن مشکلات تهران را حل نمیکند؛ لذا برای مشکلات تهران باید فکر اساسی کنیم، و با توجه به اینکه طی 10 سال آینده در تهران به سمت بحران خواهیم رفت، باید حل مسایل تهران برای دولتمردان تعهدآور باشد.

سرلشکر صفوی گفت: از نظر من تهران بهعنوان چهره سیاسی نظام، در عرصه تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تعیینکننده است؛ لذا باید با رویکرد ملی به مسائل مرتبط با تهران نگاه کرد.

دبیر همایش فرصتها و چالشهای پایتخت با اشاره به اینکه در تهران برای جمعیت، حمل و نقل و حتی فضای تنفسی جایی باقی نمانده است، اظهار داشت: تهران در تمام جهات مدلی برای تمام کشور محسوب میشود؛ به همین خاطر شأن تهران شأن نظام محسوب میشود.

وی همایش فرصتها و چالشهای پایتخت را از کاربردیترین همایشهایی دانست که میتواند به تصمیمسازی دولتمردان برای اداره بهتر تهران کمک کند.

سردار صفوی عنوان کرد: 60 درصد سرمایه کشور در تهران متمرکز شده و 52 درصد مالیات کشور از این شهر تأمین میشود؛ علاوه براین سه میلیون خودرو و موتور سیکلت و روزانه 24 میلیون تردد نیز در تهران صورت میگیرد. تهران 12 گسل (خط زلزله) دارد؛ که اگر فعال شوند باید منتظر فاجعه در تهران باشیم.

دبیر همایش فرصتها و چالشهای پایتخت گفت: این سومین همایشی است که درباره مسایل تهران برگزار میشود؛ که نتیجه همایش قبلی باعث شد بجای دنبال کردن بحث انتقال پایتخت، به موضوع ساماندهی آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه دولتها میتوانند به مسائل تهران کمک کنند، تصریح کرد: تصمیمگیری برای تهران باید در سطحی بالاتر از سه قوه انجام شود.

سرلشکر صفوی بیان کرد: ما پاسدارها از جنس مردم بوده، صادقانه در خدمت مردم هستیم و هر حرفی بزنیم به آن عمل میکنیم؛ بر خلاف کسانی که حرفی میزنند، اما عمل دیگری انجام میدهند.

دبیر همایش فرصتها و چالشهای پایتخت یادآور شد: بر اساس مصوبه مجلس، مدیریت بحران در تهران بر عهده شهرداری است؛ که با تاسیس سازمانی در همین رابطه، تاکنون تقریبا خوب عمل کرده است.

وی گفت: انتقال پادگانها بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد؛ که نمونه آن را در انتقال ستاد نیروی دریایی سپاه به بندرعباس و لشکر 21حمزه ارتش به تبریز دیدیم.

سردار صفوی ادامه داد: نیروهای مسلح در خدمت مردم بوده و چون تحت سلسلهمراتب فرماندهی هستند، انتقال آنها به سهولت انجام میشود؛ اما یک سازمان دولتی به این سهولت منتقل نمیشود.

دبیر همایش فرصتها و چالشهای پایتخت عنوان کرد: در زمینه پدافند غیرعامل کارهای خوبی در تهران انجام شده و دولت هم در این زمینه بودجهای را اختصاص داده است.

در ادامه، "پاپلی" دبیر علمی همایش نیز گفت: 210 مقاله را دریافت کردهایم؛ از این تعداد 147مقاله تایید شده و از این تعداد هم 24مقاله خارجی و 123مقاله داخلی است؛ که در شش پنل اجرا میشود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی مطالعات تهران نیز دایر میشود، افزود: در این مراسم که با حضور وزیر راه، فرمانده ناجا، معاون وزیر نیرو و شهردار تهران برگزار میشود، مهمانانی از فرانسه، آلمان، اتریش، سوئیس، هلند، مکزیک و استرالیا هم حضور خواهند داشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار