سردار عبداللهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عملکرد غربی‌ها نشان داده که نمی‌توان به آن‌ها متکی بود/ افتتاح یک «تِرین» پالایشگاه ستاره خلیج فارس

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی در توسعه کشور گفت: کارنامه حضور غربی‌ها در صنعت نفت کشورمان نشان داد که نمی‌توانیم به غرب متکی باشیم.
کد خبر: ۷۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ - 22February 2016

عملکرد غربی‌ها نشان داده که نمی‌توان به آن‌ها متکی بود/ افتتاح یک «تِرین» پالایشگاه ستاره خلیج فارس

سردار عباد الله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ضمن تأکید بر ضرورت توجه به دانش ایرانی، درباره زمان افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار داشت: تا افتتاح کامل این پروژه کارهای زیادی باید صورت گیرد؛ اکنون بحث افتتاح ستاره خلیج فارس مطرح نیست؛ بلکه آنچه که درباره افتتاح این پالایشگاه میتوان عنوان کرد، این است که یک «تِرین» آن در حال تکمیل است؛ که پس از آن باید به بهرهبردار تحویل بدهیم.

وی با بیان اینکه پالایشگاه «ستاره خلیج فارس» پروژه بزرگی است که یک «تِرین» آن را میتوانیم ظرف پنج الی شش ماه آینده تحویل دهیم، بیان داشت: اکنون روزانه بین 12 میلیون تا 15 میلیون لیتر بنزین وارد کشور میشود؛ اما چنانچه کل این پالایشگاه راهاندازی شود، میتوان روزانه بین 37 میلیون تا 40 میلیون لیتر بنزین تولید کرد؛ پس اگر یک «تِرین» آن را راهاندازی کرده و به بهرهبرداری برسانیم، دیگر نیازی به واردات بنزین از خارج نخواهیم داشت.

سردار عبدالهی در ادامه درباره موضوع حضور شرکتهای خارجی در ایران در دوران پسا برجام هم عنوان کرد: میتوانیم با روحیه جهادی و استفاده از تخصص جوانان، از سد هر نوع تحریمی عبور کنیم؛ که نمونه بارز آن ساخت فازهای 15 و 16 پالایشگاه پارس جنوبی با دانش صد در صد ایرانی است؛ به عبارت دیگر در زمان تحریمها بود که توانستیم این دو فاز پارس جنوبی را ساخته و به بهرهبرداری برسانیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) تأکید کرد: کارنامه حضور غربیها در صنعت نفت کشورمان نشان داد که نمیتوانیم به غرب متکی باشیم، و این هم موضوعی است که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست.

وی تصریح کرد: نباید از ظرفیتهای داخلی کشورمان غفلت کنیم؛ زیرا جوانان ایران میتوانند کشور را بسازند و با شناسایی و استفاده از تمام ظرفیتهای موجود، کشور را به سمت خودکفایی سوق دهند.  

سردار عبداللهی در پایان گفت: در مقابل تحریم نباید تسلیم شد؛ بلکه باید تلاش کرد؛ تلاشی که اکنون نتیجه آن را در بخشهایی از کشور میبینیم؛ بنابر این باید با استفاده از توان داخلی، تحریمها را در هم بشکنیم.

نظر شما
پربیننده ها