سرلشکر فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

خدمات‌رسانی به رزمندگان تکلیف ما است/ نمایش توان دفاعی ایران در رزمایش موشکی سپاه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خدمات‌رسانی به رزمندگان تکلیف ما است و نه خواست رزمندگان؛ زیرا آنان بر اساس ایمان، ایثار و اعتقاد به حضرت امام(ره) و مسیر انقلاب به جبهه‌ها رفتند و در واقع طلبکار نیستند، و حتی برخی از رزمندگان خجالت می‌کشند که در این رابطه با آن‌ها صحبت شود.
کد خبر: ۷۱۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ - 21February 2016

خدمات‌رسانی به رزمندگان تکلیف ما است/ نمایش توان دفاعی ایران در رزمایش موشکی سپاه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر بسیجی سید حسن آقایی فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در حاشیه نخستین جلسه شورای هماهنگی سند راهبردی خدماترسانی به رزمندگان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شورا وظیفه دارد که بر اساس چشمانداز و راهبردها، هدفها و مسئولیتهای اجرایی برای خدمترسانی به رزمندگان، که از سوی دستگاههای اجرایی و قانون برنامه چهارم مقرر و ابتدای امسال در هیئت وزیران تصویب شده است، را در مسیر اجرا قرار دهد.

وی تصریح کرد: رزمندگانی که در مناطق جنگی خدمت کردند، آن دسته از کارکنان دولت که در مناطق جنگی و جبهههای نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و همچنین افرادی که بهصورت داوطلب برای کمک به رزمندگان وارد عرصه شدند، مشمول این سند هستند، و سعی ما بر این است که تمامی این عزیزان از خدماترسانی رزمندگان برخوردار شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند "خدمت به رزمندگان باید در اولویت قرار گیرد"، نظام جمهوری اسلامی و مسئولان نیروهای مسلح در این زمینه مسئولیت دارند؛ لذا این تکلیف ما است و نه خواست رزمندگان؛ زیرا آنان بر اساس ایمان، ایثار و اعتقاد به حضرت امام(ره) و مسیر انقلاب به جبههها رفتند و در واقع طلبکار نیستند، و حتی برخی از رزمندگان خجالت میکشند که در این رابطه با آنها صحبت شود.

سرلشکر فیروزآبادی اضافه کرد: این سند ابعاد راهبردی را در بر میگیرد و به نوعی همه دستگاهها را در خدمت رزمندگان قرار میدهد. از طرفی چون تعداد رزمندگان زیاد است، با سختیهایی در زمینه خدمترسانی به آنان مواجهیم؛ لذا اولا باید آمار رزمندگان مشخص و ثبت شده و سپس کارت رزمندگی به آنان ارائه، و بعد از آن خدمات ارائه شود.

وی افزود: آییننامه این سند تصویب شد و چهار الی پنج موضوع نیز در آن مطرح شده است. ما باید در مرحله اول جامعه هدف را تعریف و حدود خدمات را برآورد کنیم؛ تا مسیر اجرای این سند هموار شود؛ لذا یک کمیسیون اصلی زیر نظر شورا تشکیل دادهایم، که تا تشکیل جلسه بعدی، اقدامات اساسی اولیه را انجام دهد و مصوبات را مطابق با دستگاههای دولتی برای ارائه خدمات احصا کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که آیا این طرح شامل شهدای مدافع حرم نیز که در سوریه به شهادت رسیدهاند، خواهد شد، اظهار داشت: موضوع فعالیت مستشاری رزمندگان ما در سوریه و عراق یک مسئله جدید است؛ به همین خاطر در گذشته درباره آنها قوانینی پیشبینی نشده است؛ اما ما یک اصل کلی داریم و آن اینکه منطقه جنگی توسط ستاد کل تعیین میشود؛ بر این اساس هر کجا که توسط این ستاد بهعنوان منطقه جنگی شناخته شد، این قانون شامل آن منطقه نیز میشود.

سرلشکر فیروزآبادی در ادامه درباره رزمایش آینده موشکی سپاه نیز عنوان کرد: این رزمایش ویژگی ممتازی نسبت به سایر رزمایشهای نیروهای مسلح ندارد؛ چون نیروهای مسلح به دلایل مختلفی بر اساس برنامه اعلامی ستاد کل نیروهای مسلح، رزمایشهایی را انجام میدهند؛ که هدف از انجام رزمایش نیز آموزش، تست و شناسایی محصولات تولید شده است؛ چه محصولاتی که جدید تولید میشوند، و چه محصولاتی که در گذشته تولید شدهاند.

وی ادامه داد: وزارت دفاع نیز دو مرحله تجهیزات را در زمان ساخت و تحویل مورد آزمایش قرار میدهد؛ که این اقدام طبق برنامههای از پیش تعیین شده صورت میگیرد؛ بنابراین رزمایش موشکی سپاه بکارگیری ترکیبی از انواع موشکها است؛ که با هدف آموزشی، پژوهشی، شناسایی محصول جدید و تحویل محصول صورت می گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: این رزمایشها نشاندهنده اقتدار و زنده بودن نیروهای مسلح است؛ که میزان توان ما را به دشمنان نشان میدهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار