واکنش سرلشکر فیروزآبادی به دخالت انگلیس در انتخابات ایران:

کسانی که از سوی آمریکا و انگلیس حمایت شدند اگر اعلام برائت نکنند مجرم‌اند/ مسئولان وزارت‌خارجه اعتراض کنند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دخالت بیگانگان در انتخابات ایران را توهین‌آمیز خواند و گفت: کسانی که آمریکا و انگلیس از آنها حمایت کردند، اگر اعلام برائت نکنند، مجرم بوده و در این توهین شریکند.
کد خبر: ۷۱۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷ - 20February 2016

کسانی که از سوی آمریکا و انگلیس حمایت شدند اگر اعلام برائت نکنند مجرم‌اند/ مسئولان وزارت‌خارجه اعتراض کنند

به گزارش دفاع پرس به نقل از دفتر ویژه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر سیدحسن آقایی فیروزآبادی طی سخنانی در جمع اساتید و دانشجویان دوره دکتری دانشگاه عالی دفاع ملی در ارتباط با اقدام زننده انگلیس و آمریکا افزود: یک اتفاق بسیار تلخ و زننده، توسط انگلیسیها و آمریکاییها در جریان انتخابات بهوجود آمد؛ اینکه یک بیگانه، یک دشمن خارجی بیاید در انتخابات یک کشور انقلابی، مستقل و با حاکمیت مردمسالارانه اسلامی دخالت بکند، از کاندیدایی حمایت کند و یا علیه کاندیدایی نظر بدهد این یک اقدام بیشرمانه، توهین به ملت ایران و ضد استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: درست است که این اقدام آنها کاری بیارزش و بی اثر است، اما همین که دوباره استعمارگران به خود اجازه بدهند که بیایند و چنین اقدام وقیحانه و زشتی انجام دهند، این موجب برافروختن خشم انقلابی ملت ایران خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با دخالت تجاوزگرانه اجانب اظهار داشت: این دخالت، راهبردهای تجاوزگرانهای است که از سوی آمریکا و انگلیس نسبت به ملت و کشور ایران اتخاذ شده و مقامات کشور نباید این را دست کم بگیرند. آنهایی که آمریکا و انگلیس از آنها حمایت کردند اگر اعلام برائت از آمریکا و انگلیس نکنند مجرمند و در آن توهینی که به ایران شده شریکند و آنها با اشخاصی که دشمنی و مخالفت می کنند، باید آن اشخاص مورد احترام بیشتر ملت ایران قرار بگیرند. امام(ره) برای این ملاک تعیین کردند، فرمودند: هرگاه دیدید دشمنان از شما تعریف کردند معلوم می شود عیبی در کار است.

عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: آمریکا و انگلیس سردمداران جبهه کفر، شرک و نفاق و فرماندهان جبهه شیطان علیه مسلمین و بشریت هستند. نمی توانند که هم سویی با ملت یا بخشی از ملت حتی یک نفر از ملت ایران پیدا بکنند و این معنادار است و اتفاق عمیق و بزرگی است که افتاده. همه ملت و مسئولین ما باید به آن توجه کنند.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه مسئولین سیاست خارجی کشور باید با این موضوع به شدت برخورد کنند و نسبت به دولت های آمریکا و انگلیس اعتراض کنند، گفت: این موضوع مثل یک مداخله نظامی است. چطور اگر آمریکا و انگلیس یا هر کشور دیگری یک مامورش خواسته یا ناخواسته از مرزهای جمهوری اسلامی تجاوز بکند، نیروهای مسلح باید به وزارت خارجه اعلام کنند و وزارت امور خارجه از آن کشور توضیح بخواهد و به آن کشور اعتراض بکند و آن را دفع کند(مشکلی که پیش آمده) و اگر نشد باید با وسیله نظامی آن را دفع کرد. این هم یک تجاوز است.

وی تصریح کرد: دخالت در انتخابات در یک ملت مستقل، آن هم در رأی یک ملت، این یک تجاوز سهمگین است و باید اعتراض، بازخواست و آثارش رفع بشود و گرنه ملت ایران خودش می داند چگونه آثار آن را رفع کند.

نظر شما
پربیننده ها