سردار سه‌دهی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

عده‌ای در کشور عقبه انتخابات را هدف گرفته‌اند/ آمریکا در پی جایگزینی برای داعش است

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: عده‌ای در داخل کشور خواسته یا ناخواسته در مسیری قرار می‌گیرند که دقیقا نقشه طراحی شده دشمن است و به جای آنکه موجب استقبال مردم از انتخابات شوند، وسیله‌ای برای زدن عقبه انتخابات می‌شوند.
کد خبر: ۷۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ - 21February 2016

عده‌ای در کشور عقبه انتخابات را هدف گرفته‌اند/ آمریکا در پی جایگزینی برای داعش است

سردار عباس سهدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک فرهنگ زنده، پویا و مستمر است، اظهار داشت: باید با قوت این فرهنگ استمرار یابد و از آن به شکلی مطلوب، بهترین استفادهها را از حیث تجربه و معارفی که در آن دوران وجود داشته، ببریم؛ استفاده از این فرهنگ فقط مختص کشور خودمان نیست، بلکه برای صدور انقلاب میتوان از آن نهایت استفاده را برد؛ تا برای عموم بشریت قابل بهرهبرداری باشد.

وی افزود: آنچه از مسلمات و بدیهیات میتوان فرض کرد، این است که آثار دوران دفاع مقدس در پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی شامل همه زمینهها میشود؛ یکی از این حوزهها که برای دوستان و دشمنان قابل لمس است، موضوع امنیت همراه با اقتدار در جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح ادامه داد: قاعدتا آثار دفاع مقدس در بازدارندگی دشمن از ارتکاب خطاها و جنایتهای گذشته و تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی ایران، بسیار قابل توجه است؛ به عبارت دیگر عبرت گرفتن دشمن از مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس، باعث شده امروز شاهد این امنیت عمومی در کشور باشیم.

سردار سه دهی در پاسخ به این سوال که چرا «دفاع همچنان باقی است»، بیان داشت: اگر حوزههای جنگ را به سخت و نرم تفکیک کنیم، هشت سال جنگ تحمیلی نمادی از جنگ سخت است؛ اما وقتی در حوزه جنگ نرم ورود پیدا میکنیم، میبینیم که در تمام سالهای گذشته تا به امروز دشمن با استفاده از توانمندیها و ظرفیتهای مختلف تلاش کرده تا در این حوزه، علیه انقلاب و نظام اسلامی انواع مکرها، توطئهها و دشمنیها را از خود بروز دهد.

این مقام ارشد نظامی اضافه کرد: پس با این معنا بهصورت واقعی کلمه، «دفاع همچنان ادامه دارد» و البته تصدیق میکنیم به مراتب دفاع در جنگ نرم، سختتر از دفاع در حوزه جنگ سخت است؛ چون در جنگ سخت، دشمن و خاکریزهای خودی و دشمن مشخص هستند؛ اما در حوزه جنگ نرم این جبههبندی با این وضوح وجود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: به همین خاطر خاکریز دفاع از انقلاب اسلامی باید در همه عرصههای نظام ما دیده شود؛ بهویژه در عرصه امور فرهنگی؛ یعنی جایی که با بکارگیری مولفههای موثر بتوانیم تهاجم، شبیخون و قتل عام فرهنگی دشمن، توطئه، خباثت و جنایت دشمن در عرصه جنگ نرم به لحاظ فرهنگی را خنثی کنیم و هم بتوانیم ایدهها و آرمانهای فرهنگی انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی را برای کشور خودمان بهخصوص برای نسل جوان تبیین کنیم.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در ادامه درباره خطر «نفوذ» و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مقابله با نفوذ دشمن عنوان کرد: نفوذ خطری جدی است که همواره انقلاب اسلامی را تهدید کرده است.

سردار سهدهی تأکید کرد: چنانچه اخبار رسانههای بیگانه را پیگیری کنید، میبینید که آنها به دنبال ایجاد خط نفوذ بهویژه به لحاظ کار فرهنگی و تأثیرگذاری بر فرهنگ اسلامی ملت ما هستند؛ تا بدین طریق استحاله فرهنگی را بهوجود آورند؛ لذا باید خیلی مراقب نفوذ بهخصوص در حوزههای اعتقادی، معنوی، ایمانی و فرهنگی باشیم.

وی همچنین با اشاره به آنچه خارج از مرزهای کشورمان علیه انقلاب اسلامی در حال وقوع است، گفت: کنگره آمریکا علاوه بر اقداماتی که علیه حزبالله لبنان انجام داده، به دنبال تحریم سپاه هم هست؛ از طرفی آمریکاییها و متحدان آنها تلاش میکنند دستنشاندهای را به جای داعش در شمال غرب عراق تا شمال شرق سوریه یعنی از موصل تا حلب مستقر کنند.

سردار سهدهی درباره تلاش دشمنان در آستانه انتخابات نیز اظهار داشت: دشمنان همواره به دنبال این هستند تا در آستانه هر انتخاباتی که قرار است در کشورمان انجام شود، به گونهای آن را تضعیف کنند؛ تا بدین شکل موجب نا امیدی و یأس مردم شوند؛ زیرا مردم همیشه پشتوانهای محکم برای این انقلاب بودهاند؛ اما نکته قابل تأمل این است که برخی جریانات در داخل کشور هماهنگی و همسویی با دشمنان دارند.

رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح اضافه کرد: احساس میکنم عدهای در داخل کشور خواسته یا ناخواسته در مسیری قرار میگیرند که دقیقا نقشه طراحی شده دشمن است و به جای آنکه انتخابات را عرصه ایجاد شور و هیجان جامعه و استقبال مردمی کنند، وسیلهای برای ایجاد یأس و نا امیدی در مردم و زدن عقبه انتخابات میشوند.

نظر شما
پربیننده ها