سردار عراقی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بهداری نیروهای مسلح از بالاترین آمادگی برای مقابله با بحران‌ها برخوردار است

سردار عراقی‌زاده گفت: بهداری نیروهای مسلح از بالاترین آمادگی برای مقابله با انواع بحران‌ها از جمله بحران‌های ناشی از جنگ یا حوادث غیر مترقبه برخوردار است.
کد خبر: ۷۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ - 19February 2016

بهداری نیروهای مسلح از بالاترین آمادگی برای مقابله با بحران‌ها برخوردار است

سردار حسن عراقی زاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره کارکرد بهداری نیروهای مسلح، اظهار داشت: بهداری در نیروهای مسلح دو کارکرد عمده حفظ و ارتقاء سلامت آحاد نیروهای مسلح و خانوادههای آنها و نیز پشتیبانی از تمام مأموریتهایی که نیروهای مسلح انجام می دهند در ابعاد بهداشتی، امدادی و درمانی را برعهده دارد.

وی افزود: بهداری نیروهای مسلح در زمان بحران و در زمان لازم میتوانند بهصورت مستقل از شبکه بهداشت کشور فعالیت کنند؛ اما در شرایط عادی بهداری نیروهای مسلح بهعنوان بخشی از شبکه بهداشت و درمان کشور فعالیت دارند؛ یعنی همواره تعامل دو سویه با مجموعه شبکه بهداشت کشور نزد بهداری های نیروهای مسلح وجود دارد.

دکتر عراقیزاده درخصوص تعامل با شبکه بهداشت و درمان کشور نیز بیان داشت: ما همیشه تعامل های خوبی با مجموعه بهداشت و درمان کشور داشته و داریم و همواره اعلام کردیم می توانیم در طرح های ملی همچون کمک در واکسیناسیون فلج اطفال و سرخجه که بسیج ملی را نیاز داشته و بهداری نیروهای مسلح هم نقش موثری داشتند، مشارکت کنیم.

وی تأکید کرد: بنابراین هر زمان مسئولان کشوری نیاز به توانمندی های بهداری نیروهای مسلح داشته باشند، این آمادگی را داریم تا به آنها کمک های لازم را ارایه دهیم.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در پایان درباره میزان آمادگی بهداری های نیروهای مسلح برای مقابله با انواع بحران ها نیز عنوان کرد: بهداری نیروهای مسلح بالاترین آمادگی را برای مقابله با انواع بحران ها از جمله بحران های ناشی از جنگ یا حوادث غیر مترقبه برخور دار هستند و می توانند حضوری موثر در امداد رسانی، بهداشتی و درمانی داشته باشند.   

نظر شما
پربیننده ها