در دیدار اعضای هیئت اعزامی ارتش پاکستان با سرلشکر ایزدی تأکید شد

همکاری نیروهای مسلح ایران و پاکستان در عرصه‌های مختلف

رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش پاکستان با معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۷۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ - 18February 2016

همکاری نیروهای مسلح ایران و پاکستان در عرصه‌های مختلف

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر نوئل کهوکهر رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش پاکستان و هیئت همراه با سردار سرلشکر پاسدار مصطفی ایزدی معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه که تعدادی از دیگر مسئولین ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشتند، سردار ایزدی پس از خوشآمدگویی به هیئت پاکستانی، به مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی بین ملتهای ایران و پاکستان اشاره کرده و آن را زمینه مناسبی برای توسعه روابط و همکاریهای دو کشور ارزیابی کرد.

معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا همچنین توسعه همکاریهای بیشتر دو کشور بخصوص در حوزه دفاعی را خواستار شد.

سرلشکر ایزدی با ارائه تحلیلی جامع از تحولات منطقه و نقشی که بیگانگان با دخالت در منطقه ایفا میکنند، بر لزوم هوشیاری دولتها و ملتهای منطقه تأکید کرد و خواستار همکاری نیروهای مسلح دو کشور جهت ارائه الگوی امنیت منطقهای و تبادل تجربیات در خصوص رویکردهای نیروهای مسلح و راهبردهای آنها در شرایط متحول کنونی شد.

در این دیدار سرلشکر کهوکهر نیز گزارشی از تلاشهای نیروهای مسلح پاکستان برای مقابله با تروریسم و افراطگرایی و روند توسعه این کشور بهخصوص در مناطق غربی کشور پاکستان ارائه داد و آمادگی نیروهای مسلح کشورش را برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در حوزههای مختلف اعلام کرد.

اعضای این هیئت پس از دیدار با سردار ایزدی، در مؤسسه مطالعات دیپلماسی دفاعی نیز حضور یافته و با رئیس این مؤسسه دیدار و گفتگو کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار