سردار وحیدی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

آمریکا به دنبال تضعیف توان دفاعی و خلع سلاح موشکی ایران است

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: دشمن از هنگامی‌که متوجه شد قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی وابسته به خوداتکایی و پیشرفت‌های داخلی است، با آغاز دور جدیدی از تحریم ها در راستای تضعیف و خلع سلاح کردن جمهوری اسلامی گام برمی دارد.
کد خبر: ۷۰۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳ - 20February 2016

آمریکا به دنبال تضعیف توان دفاعی و خلع سلاح موشکی ایران است

سردار احمد وحیدی، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به توان دفاعی جمهوری اسلامی در مقابله با تهدیدات اظهار داشت: در صورت بروز تهدید، دفاع ما همهجانبه و متکی بر تمامی مولفههای مختلف قدرت است و امروز جمهوری اسلامی به سطحی از توانمندی دفاعی دست یافته که میتواند بهواسطه آن در همه عرصهها اعم از زمین، دریا، هوا، زیردریا و حتی فضا حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه دفاع ما از وجوه مختلف قابل تعریف است، افزود: یکی از مهمترین حوزههای دفاعی ما حوزه موشکی است؛ که سهم بسزایی را در تولید قدرت و بازدارندگی کشور ایفا میکند.

سردار وحیدی با اشاره به اینکه دشمن همواره به دنبال تضعیف جمهوری اسلامی در حوزه توان دفاعی بوده است، ادامه داد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی دول غربی و بهویژه آمریکا با اعمال تحریمهای تسلیحاتی تلاش کردند تا توان دفاعی ما را تضعیف کنند و از زمانی که متوجه شدند قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی وابسته به خوداتکایی و پیشرفتهای داخلی در حوزه موشکی و تسلیحاتی است، با آغاز دور جدیدی از تحریمها به دنبال تضعیف و خلع سلاح کردن ایران اسلامی هستند؛ زیرا مسلماً آنها نمیخواهند یک جمهوری اسلامی قوی و مقتدر در سطح منطقه حضور داشته باشد.

وی در خصوص استراتژی جمهوری اسلامی در این رابطه گفت: سیاستهای ما در این حوزه واضح و شفاف و برگرفته از قانون اساسی، آموزههای مکتبی و انقلابی است، و تلاش نیروهای مسلح ما همواره بر ارتقای قدرت دفاعی حداکثری برای افزایش بازدارندگی، و جلوگیری از بروز هرگونه تهدید از سوی دشمن، متکی بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در خصوص رزمایش آتی سپاه پاسدارن نیز عنوان کرد: این رزمایش جزو رزمایشهای سالانه سپاه است؛ که طبق سنوات گذشته انجام میپذیرد و در آن سلاحها و توانمندی های جدید  آزمایش و نمایشی از اقتدار و سطح آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اجرا خواهد شد.

وی همچنین در خصوص اهداف برگزاری همایش «نقش جمهوری اسلامی در هندسه قدرت جهانی» اظهار داشت: این همایش در راستای ایجاد یک فضای مناسب برای گفتوگوی مابین اندیشمندان و ایجاد انگیزه در پژوهشگران بهمنظور ورود به این عرصه مهم از فکر و اندیشه برگزار شده است؛ تا نقش ایران را در آینده نظم جهانی ترسیم کند، و طبیعتا جمهوری اسلامی امروز نسبت به آینده جهان حرف، نظر و ایده دارد.

سردار وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه ایدههای جمهوری اسلامی جزو جذابترین ایدههایی است که میتواند دنیا را به سوی خود جذب کند، تصریح کرد: طبیعتا این همایش میخواهد که جایگاه جمهوری اسلامی را در ایفای نقش برای شکلدهی به آن نظم آینده بازشناسی کند، و مولفههای تشکیل دهنده نظم آینده را بشناسد و بهویژه عناصر اختصاصی آن را که جمهوری اسلامی بیشترین نقش را در آن دارد و میتواند در آن ایفای نقش کند را شناسایی و احصاء کند و ببیند که با چه ابزارهایی میتواند آن را در نظم نوین جاگذاری و بارگذاری کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار