شمخانی در جمع خبرنگاران:

مذاکره، آتش‌بس و سرکوب تروریسم راه حل مشکل سوریه است/ شیطنت طرف مقابل بی پاسخ نمی‌ماند

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مسئله سوریه باید از مسیر مذاکره، آتش‌بس و سرکوب تروریسم دنبال شود؛ که البته این باور کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای نیز هست.
کد خبر: ۷۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ - 16February 2016

مذاکره، آتش‌بس و سرکوب تروریسم راه حل مشکل سوریه است/ شیطنت طرف مقابل بی پاسخ نمی‌ماند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، در حاشیه همایش «نقش جمهوری اسلامی در هندسه قدرت جهانی» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر تحرکات عربستان و ترکیه در منطقه اظهار داشت: بکارگیری روش نظامی، راه حل مشکل سوریه نیست، بلکه راه حل این مشکل سیاسی است.

وی افزود: نکته دیگر این است که پس از پنج سال جنگ فرسایشی در سوریه، امروز تمامی نهادهای بینالمللی معتقدند که آینده سوریه باید بهدست مردم این کشور رقم بخورد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اقداماتی که خلاف این روند انجام گیرد حلکننده این موضوع نیست، گفت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه خطای قبلی خود را اکنون به شکل جدیدی دنبال میکنند.

شمخانی تأکید کرد: مسئله سوریه باید از مسیر مذاکره و آتشبس و سرکوب تروریسم دنبال شود؛ که البته این باور کشورهای منطقه و فرامنطقهای نیز هست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه تحریمهای بانکی با وجود گذشت یک ماه از اجرای برجام و تعویق روند اجرایی آن از سوی طرف مقابل با بهانههای مختلف گفت: با توجه به شرایط اولیهای که ما در این رابطه داشتیم و گامهای نخستینی که در حال برداشتن آن هستیم، این بازه زمانی طبیعی است؛ اما دستگاه ناظر ما ابعاد مختلف این عقبماندگی و تأخیر صورت گرفته را بررسی میکند که آیا این جریان ناشی از طبیعت ماجراست و یا از شیطنت طرف مقابل نشأت میگیرد. مسلما ما به شیطنت پاسخ خواهیم داد و طبیعت ماجرا را ثبت خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا پروندهای درباره نقض برجام در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است، اظهار داشت: این روند بهطور دائم در حال بررسی است؛ مثلا موضوع صدور ویزا یکی از موضوعاتی بود که آن را دنبال کردیم؛ تا به یک راه حل برسیم.

شمخانی همچنین درباره موضوع حمله به سفارت عربستان در تهران عنوان کرد: عاملان حمله به سفارت عربستان مشخص شدند؛ پرونده آنان به قوه قضائیه ارائه شد و عوامل آن در شرف محاکمه قرار دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار