افخمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

هیچگاه در جنگ از خودم عکس نگرفتم/ روایت روزهای همراهی با شهید آوینی

کارگردان و فیلم‌نامه نویس سینما گفت: از طرف جهاد سازندگی به همراه گروه روایت فتح که شهید آوینی هم حضور داشت، به آبادان و قصر شیرین رفتیم اما هیچ گاه در جبهه از خودم عکس نگرفتم.
کد خبر: ۷۰۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳ - 14February 2016

هیچگاه در جنگ از خودم عکس نگرفتم/ روایت روزهای همراهی با شهید آوینی

«بهروز افخمی» کارگردان و فیلمنامه نویس سینما در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به اهمیت تولیدات مستند گفت: مستندسازی در دنیا جایگاه بسیار خوبی دارد، همچنین فیلم مستند بیشتر از فیلم سازی داستانی ایران رونق دارد.

وی با اشاره به فعالیتهای فیلم سازی در دوران دفاع مقدس گفت: اوایل جنگ کارم را با گروههای تلویزیونی در آبادان و خرمشهر شروع کردم. من به عنوان فیلمبردار در آزادسازی سوسنگرد و والفجر مقدماتی حضور داشتم و این حضور ادامه پیدا کرد تا اینکه مدیر گروه فیلم و سریال تلویزیون شدم و همین باعث شد دیگر به جبهه نروم و در تلویزیون ماندم.

افخمی درباره همراهی با گروه روایت فتح گفت: از طرف جهاد سازندگی به همراه گروه روایت فتح که شهید آوینی هم حضور داشتند به آبادان و قصر شیرین رفتیم، اما هیچ گاه در جبهه از خودم عکس نگرفتم چون من همیشه پشت دوربین و تصویر بردار بودم.

کارگردان و فیلمنامه نویس سینما درباره مجاهدتهای خبرنگاران در دوران دفاع مقدس گفت: خبرنگاران مظلوم واقع شدند. اولین دوستی که در دوران دفاع مقدس از دست دادم شهید رسول مصطفوی بود، وی اولین شهید خبرنگار تلویزیون آبادان بود. مصطفوی خبرنگار بود و در خرمشهر گزارش تهیه میکرد، بعد از سقوط خرمشهر در جریان تهیه و تولید خبر جنگ به شهادت رسید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار