امیر حیدری در جمع خبرنگاران:

«تانک T-90» در داخل کشور تولید خواهد شد/ تانک «کرار» عملیاتی شد

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی تجهیزات جدید این نیرو در 29 فروردین 95 خبر داد و گفت: قصد داریم فناوری تانک T-90 را وارد کشور کرده و به‌صورت مشترک این سامانه دفاعی را داخل کشورمان تولید کنیم.
کد خبر: ۷۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ - 14February 2016

«تانک T-90» در داخل کشور تولید خواهد شد/ تانک «کرار» عملیاتی شد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در حاشیه همایش «طب جنگ در رزم آینده» در جمع خبرنگاران، با اشاره به تولید تانک جدید ایرانی با عنوان «کرار» اظهار داشت: تانک کرار تانکی است با قابلیت بسیار بالا که به همت نیروهای مسلح، وزارت دفاع وارد چرخه دفاعی شده است.

وی ادامه داد: ما پیش از این هم مشابه این تانک را با نام «ذوالفقار» داشتیم که این تانک در حال نهادینه شدن است. تانک ذوالفقار هم دارای آپشنهای عملیاتی مطلوبی است؛ که امروز در کنار تانک کرار بر قابلیتهای دفاعی نزاجا میافزاید.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سؤالی مبنی بر منتفی شدن خرید تانک تی 90 گفت: اصل بر این است که فناوری این تانک را وارد کشور کرده و بهصورت مشترک این سامانه دفاعی را داخل کشورمان تولید کنیم. در نیروهای مسلح اصل بر این است که پروژههای مشترک داشته باشیم و بتوانیم فناوری ساخت تجهیزات دفاعی را به داخل کشور انتقال دهیم؛ از این رو ما دستور خرید مطلق نداریم.

امیر حیدری همچنین از رونمایی دستاوردهای جدید نزاجا در 29 فروردین خبر داد و افزود: نیروی زمینی ارتش با توجه به 23 رسته تخصصی که دارد، تجهیزات جدید خود در حوزههای رزمی، پشتیبانی رزمی و پشتیبانی خدمات رزمی، که بیشتر با رویکرد جنگهای نیابتی بوده و تغییراتی که در این رابطه در سطح تجهیزات ایجاد کرده را رونمایی میکند.

وی اضافه کرد: تجهیزات انفرادی، تجهیزات ضد زرهی، ضد خودرو و ضد ساختمانهای بزرگ و بتنی بخشی از تجهیزات جدید نیروی زمینی هستند؛ که 29 فروردین 95 رونمایی خواهند شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار