سردار عراقی‌زاده در همایش «طب جنگ در رزم آینده»:

نیازمند تجهیزات پیشرفته در عرصه طب رزمی هستیم

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیازمند تجهیزات مطلوب و پیشرفته در عرصه طب رزمی هستیم، گفت: باید نسبت به ایجاد پست‌های امداد صحرایی، اورژانس و بیمارستان‌های صحرایی با الگویی کارآمد در سطح نیروها و مناطق تحت پوشش آن‌ها اقدام کنیم.
کد خبر: ۷۰۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ - 14February 2016

نیازمند تجهیزات پیشرفته در عرصه طب رزمی هستیم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار عراقیزاده رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح در همایش «طب جنگ در رزم آینده» که صبح امروز در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه تشکیل بهداری رزمی، پشتیبانی از ماموریت رزمی و ادامه خدمات امدادی از نیروهای مسلح در عرصههای مختلف نبرد است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ارتقاء طب رزمی در شرایط کنونی گفت: شرط اول در این رابطه مطالبه جدی فرماندهان از مراکز بهداشت و درمان و شرط دوم، مطالبه جدی توام با پشتیبانی از این مراکز است.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح همچون اعضای یک بدن باید با هارمونی منظمی رشد و نمو کنند، افزود: همانطور که یگانهای رزمی، لجستیک، مکانیزه و پشتیبانی ما رشد میکنند، مراکز بهداشت و درمان نیروهای مسلح نیز باید همگام با آنها رشد و پیشرفت کنند.

سردار عراقیزاده ادامه داد: در این رابطه باید تلاشهای لازم صورت گیرد و نیروهای ما باید آموزشهای خود امدادی و دیگر امدادی را بهطور کامل ببینند؛ تا اگر در صحنه نبرد دچار مجروحیت شدند، بتوانند به خوبی وضعیت را مدیریت کرده و اقدامات حیاتبخش اولیه را برای خود یا همرزمشان به نحو مطلوب انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش نیروهای پرستار و امدادگر شاغل در نیروهای مسلح بیان کرد: همانطوری که سلاحها و ابزار تهدیدات روز به روز ارتقا مییابد، باید پرستاران ما نسبت به میزان تخریب و آسیبدیدگی افراد در برابر سلاحهای جدید آگاه شده و در این زمینه بهطور کامل آموزش ببینند.

رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه پزشکان ما نیز باید خود را همگام با تهدیدات ناشی از تغییر در جنگهای کلاسیک ارتقا دهند، افزود: یکی از مواردی که پزشکان باید به آن توجه داشته باشند عوامل بیولوژیک است؛ که وارد عرصه نبردهای کنونی شده است، و لذا پزشکان نیروهای مسلح باید دورههای پیشرفته احیا را ببینند.

سردار عراقیزاده تصریح کرد: در حال حاضر نیازمند تجهیزات مطلوب و پیشرفته در عرصه رزمی هستیم؛ اما متاسفانه هنوز برخی آمبولانسهای ما از تجهیزاتی همچون آی.سی.یو (ICU) و امکانات مخابراتی برخوردار نیستند.

وی تأکید کرد: باید نسبت به ایجاد پستهای امداد صحرایی، اورژانس و بیمارستانهای صحرایی با الگویی کارآمد در سطح نیروها و مناطق تحت پوشش آنها اقدام کنیم.

نظر شما
پربیننده ها