امیر حیدری در همایش «طب جنگ در رزم آینده» تأکید کرد

حضور شبکه امدادگر نجات‌بخش در جنگ‌های نوین/ طرح جامع نزاجا در زمینه بهداشت و درمان

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در جریان یک جنگ نوین که احتمال استفاده از سلاح‌های غیر متعارف و شیمیایی و میکروبی وجود دارد، نمی‌توان به مرکز درمانی جنگ کلاسیک بسنده کرد.
کد خبر: ۷۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ - 14February 2016

حضور شبکه امدادگر نجات‌بخش در جنگ‌های نوین/ طرح جامع نزاجا در زمینه بهداشت و درمان

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش صبح امروز در همایش «طب جنگ در رزم آینده» که در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا برگزار شده، اظهار داشت: پیام همایش امروز این است که شبکه بهداشت و درمان باید متناسب با حرکت و رشد شیوههای جنگها گام به گام حرکت کرده و با افزایش و ارتقای دانش و تجهیزات پزشکی جنگهای آینده را همراهی کند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات پزشکی باید متناسب با نوع جنگها باشد، افزود: مسلما در جریان یک جنگ نوین که احتمال استفاده از سلاحهای غیر متعارف و شیمیایی و میکروبی وجود دارد، نمیتوان به مرکز درمانی جنگ کلاسیک بسنده کرد و حضور شبکه امدادگر نجاتبخش و همیشه در صحنه قطعنا اجتنابناپذیر است.

جانشین فرمانده نزاجا گفت: در حال حاضر طرح جامعی در دستور کار این نیرو قرار دارد؛ که بخشی از این طرح با مرکز  بهداری این نیرو مرتبط است، و سعی کردیم متناسب با چابکسازی یکانهای خود حوزه بهداشت و درمان را هم چابک کنیم؛ که تاکنون گامهای خوبی در خصوص چابکسازی بهداشت و درمان نزاجا صورت گرفته است.

امیر حیدری تأکید کرد: ما به دنبال ایجاد فرماندهی در مراکز درمانی در سطح نیرو و هم در سطح مناطق وابسته به نیرو هستیم.

نظر شما
پربیننده ها