روایت داستانی شهید مصطفی خمینی 5؛

زندان برای حاج آقا مصطفی لازم است تا پخته‌تر شوند

«مصطفی خمینی» بعد از تبعید پدر بزرگوارشان به ترکیه رهبری نهضت انقلاب اسلامی را به عهده گرفتند و با جدیت و بدون هراس آن را دنبال می‌کردند. رژیم شاه که ایشان را خطری جدی برای خود تلقی می‌کرد او را به ترکیه تبعید کرد.
کد خبر: ۷۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ - 13February 2016

زندان برای حاج آقا مصطفی لازم است تا پخته‌تر شوند

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس: فعالیتهای گسترده «آقا مصطفی» سبب حساس شدن ساواک شده و ایشان را تحت نظر قرار میدهد به خصوص اینکه روحیه آقا مصطفی اصلا سازشکارانه نبود و این کار را برای ایشان مشکلتر میخواست.

محدودیت رژیم شاه برای آقا مصطفی

رژیم پهلوی قصد داشت با زندانی کردن من در میان مبارزان و مجاهدان نهضت پدرم رعب و وحشت ایجاد نماید و ارتباط آنان را با پدرم و من به یکباره قطع کند و ادامه نهضت را با مشکل مواجه سازد. در مقابل من نیز در تلاش بودم تا به طرق مختلف این همبستگی را حفظ نمایم. بنابراین در تاریخ 1343.9.4 طی نامهای از زندان حجةالاسلام والمسلمین شهابالدین اشراقی را از جانب خود برای انجام مسایل مقلدین امام، وکیل و نماینده خود معرفی کردم.

بسم الله الرحمن الرحیم بعد الحمد والثنا فان جناب العلامه الفاضل حجتالاسلام آقای حاج شیخ شهاب الدین اشراقی ـ دامت برکاته ـ از قبل حقیر وکیل هستند در أخذ وجوه شرعیهای که بنا است به دست من برسد، که از قبل آقای والد ـ مدظله ـ وکیل هستم وکیل در توکیل میباشم و آن را به مصارف شرعیه و محال مقرره برسانند و یا آن که حفظ کنند تا تکلیف برای بعد از آن مقرر شود و نیز میتوانند رسید داده و امضا فرمایند. 25شهر رجب المرجب 1384

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار