یکی از حاشیه‌های راهپیمایی ۲۲بهمن امسال

چشمان مه‌سیما دنبال بابا حاجی

صورت سرمازده مه‌سیما هنوز غم دارد و چشمانش در میان جمعیت دو دو می‌زند؛ انگاری هنوز دنبال باباحاجی‌اش که قرار بود از سفر حج بازگردد بازمی‌گردد؛ اما صدای مه‌سیما که به مادرش می‌گوید «جای بابا خالی» در میان جمعیت راهپیمایی کنندگان ۲۲بهمن گم می‌شود.
کد خبر: ۷۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ - 12February 2016

چشمان مه‌سیما دنبال بابا حاجی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دوم مهر امسال بود همه آنهایی که مسافر مکه داشتند و برای استقبال از زائرانشان آماده میشدند با شوک عجیبی روبهرو شدند و رسانههای رسمی از عربستان گزارش فاجعهای تلخ را انعکاس دادند؛ بیش از هشت هزار نفر از زائران بیتالله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا بودند، به علت بسته شدن مسیر و تجمع بیش از حد زائران، دچار حادثه شده و جان باختند.

این خبر کوتاه به سرعت کشور را در بهت عجیبی فرو  برد چرا که بسیاری از دو هزار 236 جانباخته از هموطنان ایرانی بودند و بسیاری از خانوادهها و حتی تمامی مردم کشور دچار غم و حسرت شدند؛ غم و حسرتی که مسبب اصلی آن برگزار کنندگان مراسم حج یعنی سعودیها بودند.

سرانجام بعد از چند هفته رایزنی و فعالیت مسئولان کشورمان تعداد 461 نفر از قربانیان ایرانی فاجعه منا شناسایی شدند و بعد از گفتوگوها و مراودات بسیار، پیکر حاجیان در میان غم و اندوه به کشور بازگشت اما این داغ عظیم بر دل خانوادهها قربانیان فاجعه منا برجای ماند و بسیاری از کودکان و نوجوانان، مادران و همسرانی که چشم انتظار مسافران خود بودند در بهت و غم و حیرت فروماندند.

هنوز 6 ماه از این حادثه تلخ نمیگذرد که این داغ در چهره خانوادههای قربانیان فاجعه منا باقی است و بسیاری از آنان همچنان چشم انتظار حاجی خویش هستند.دیروز و در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن و زمانی که بسیاری از مردم از جشن انقلاب خوشحال بودند خانوادههای قربانیان فاجعه منا هم آمدند تا در این شکوه حضور، شرکت کنند.

کودکان و نوجوانانی که همه ساله در کنار پدر و مادرشان در راهپیمایی حاضر میشدند امسال بدون دستهای پدرشان حضور یافتند و شاید در میان جمعیت دنبال مسافرهای خویش میگشتند.

شاید تسکین درد خانوادههای قربانیان فاجعه منا یک چیز باشد و آن هم شناسایی عاملان این فاجعه و برخورد مسئولان کشورمان با آنان است؛ کاری که مسئولان کشور بار پیگیری و حقوقی آن را بر عهده مسئولان وزارت امور خارجه نهادهاند.

مردم و خانوادههای قربانیان انتظار دارند این پیگیریها تا مشخص شدن عاملان و دریافت غرامت انجام بگیرد و دیگر چنین حوادث تلخی برای هیچ مسلمان و انسانی رخ ندهد.

این روزها مسئولان وزارت امور خارجه نیز علیرغم قطع ارتباط با سعودیها پیگیری این موضوع را مدنظر دارند چنانکه چندی قبل محمدجواد ظریف وزیر امو رخارجه اظهار داشت که پیگیریهای فاجعه منا همچنان ادامه دارد

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار