در آخرین روزهای دهه فجر برگزار شد؛

یادواره شهدای وحدت و۱۰ شهید اهل سنت بخش بوژگان تربت‌جام

به مناسبت سی و هفتمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی یادواره شهدای وحدت و۱۰ شهید اهل سنت بخش بوژگان تربت‌جام برگزار شد.
کد خبر: ۷۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ - 10February 2016

یادواره شهدای وحدت و۱۰ شهید اهل سنت بخش بوژگان تربت‌جام

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی یادواره شهدای وحدت و۱۰ شهید اهل سنت بخش بوژگان تربتجام با حضور علما، مسئولان اجرایی، نظامی، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت در مسجد صاحبالزمان(عج) نیلشهر برگزار شد.

در این محفل معنوی سرهنگ خسروی با تجلیل از مقام شامخ شهدای وحدت و۱۰ شهید اهل سنت بخش بوژگان تربتجام با اشاره به اینکه یکی از واجبات دین مبین اسلام امربهمعروف و نهی­ازمنکر است اظهار داشت: خداوند در قرآن مسلمانان را بهترین امت معرفی میکند و می­گوید؛ به شرط اینکه امربهمعروف یعنی دعوت به خوبیها و نهی از منکر یعنی دوری از زشتی و پلیدیها جامعه عمل بپوشانند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در کشور به امربهمعروف و نهی از منکر توجه نمیشود تأکید کرد: یکی از علتهای گسترش فساد و مشکلات اخلاقی، اداری، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی…دلیل عمدهاش ترک این دو واجب شرعی است.

وی به تشریح پیامدهای ترک امربهمعروف و نهی از منکر از قول پیامبر اکرم(ص) پرداخت و تصریح کرد:اگر مسلمانان گرفتار هواهای نفسانی شوند و نسبت به این دو فریضه واجب الهی غفلت کنند، باید منتظر خشم و عذاب الهی باشند.

خسروی ابراز داشت: آیا این روزها دنیای اسلام در عذاب به سر نمی­برد؟ هر جا جنگی واقع شده جنگ برادرکشی است؛ در سوریه، یمن، عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه و نیجریه…چه کسی میکشد؟ چه کسی کُشته میشود؟ مسلمانان؟ پول این جنگافروزیها از کجا تأمین میشود؟ دولت وهابی عربستان! نتیجه این عذابها انتخابهای غلط امتهای اسلامی نسبت به مسئولان و نمایندگان است.

وی ادامه داد: ملت غیور ایران اسلامی باید نماینده اصلحی انتخاب کنند که اجرای دو واجب بزرگ الهی امربهمعروف و نهی از منکر را بهطور جدی در مجلس آینده دنبال و شجاعانه از آمران به معروف و ناهیان از منکر دفاع کنند.

این تحلیل­گر مسائل سیاسی و اجتماعی ادامه داد: امروز باید علم، فرهنگ، اقتصاد، فنآوری و اقتدار نظامی ایران اسلامی در راستای اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب درونزا باشد. مگر جنگ هشتساله تحمیلی را شهیدان، بسیج مردمی و قوای نظامی اداره نکردند، متأسفانه امروز برخی دولتمردان نسبت به بعضی از کشورها بهاصطلاح مدرن بیش از حد حسن ظن دارند و این سادهانگاری است.

هادی سیاسی اضافه کرد: امروز محور وحدت رهبری است. برادر مسلمان شیعه و اهل سنت مراقب نفوذ دشمن در همه حوزهها باشند، در تشخیص دوست و دشمن رهنمودهای رهبری فصل­الخطاب است، آن زمانی که به همسر پیامبر(ص) و نمادهای اهل سنت توسط برخی مسلمان نماها توهین شد این مسئله را معظم له حرام شرعی دانستند که باعث وحدت بیشتر و خرسندی مسلمانان شد.

خسروی تأکید کرد: مردم با انتخاب بهموقع، بهجا، دقیق، با بصیرت و حضور حداکثری افراد شایسته را طبق معیارهای رهبر فرزانه انقلاب برگزیند تا باعث اقتدار نظام، دولت، مجلس و نفوذ کلام و خوشحالی معظم له شود.

گفتنی است در پایان مزار شهدا توسط حاضرین عطرافشانی و گلباران شد.

نظر شما
پربیننده ها