روزشمار انقلاب اسلامی در مازندران(14)

حکایت شهید گمنام مازندرانی که در بهشت زهرای تهران شناسایی شد

شهید پس از ورود امام رهسپار تهران شد و در تظاهرات حضور یافت، حدود سه ماه کسی از او خبر نداشت، سرانجام عکس پیکرش را در بایگانی بهشت زهرا یافتند.
کد خبر: ۷۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ - 11February 2016

حکایت شهید گمنام مازندرانی که در بهشت زهرای تهران شناسایی شد

 به گزارش دفاع پرس از مازندران، روزشمار انقلاب اسلامی در استان مازندران در تاریخ 22 بهمن 1357 در ادامه می آید:

آمل و محمودآباد(22/11/1357)

 شهادت محمد کاظم رامی، شهید هنگامی که به همراه مردم برای تصرف پاسگاه ژاندارمری روانه شده بود، بر اثر اصابت ترکش نارنجک مصدوم و به شهادت رسید.

شهادت حسین صداقت، شهید در حالی که سلاح به دست مشغول نگاهبانی و صیانت از انقلاب بود، بر اثر اصابت گلوله ای که توسط کوردلان شلیک شده بود، به شهادت رسید.

 مردم در مسیر پاسگاه و سه راه محمودآباد به تظاهرات پرداختند و وقتی که به پاسگاه رسیدند از فرمانده پاسگاه خواستند که خودش و پاسگاه را تسلیم کند. اما او قبول نکرد و مردم را به رگبار بست؛ در نتیجه دو نفر به نام های محمدجان رضایی و محمد کاظم رامی(دانش آموز) به شهادت رسیدند که شهید رامی نخست به شدت مجروح شد و در راه انتقال به تهران در آغوش پدر به شهادت رسید.

یکی از سربازان وقتی لجاجت فرمانده پاسگاه را دید، وی را با گلوله از پای درآورد. محمودآباد بدین صورت در اختیار مردم قرار گرفت.

بابل(22/11/1357)

 شهادت غلامرضا لقایی، ایشان در بیست و یکم بهمن ماه برای انقلابیون و شکستن حکومت نظامی به تهران رفت، در تسخیر پادگان عشرت آباد تهران و انتقال مجروحان به بیمارستان ها تمامی توان خود را به کار بست و سرانجام در میدان امام حسین(ع) تهران مورد اصابت گلوله ی مستقیم عوامل رژیم قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهادت محمدعلی رضازاده، در روز بیست و دوم بهمن ماه به فرمان امام خمینی برای شرکت در راهپیمایی و شکستن حکومت نظامی به تهران سفر کرد. در همان روز نزدیک بیمارستان جرجانی تهران بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

شهادت رمضان طالبیان، شهید هنگام رفتن به بابلسر داخل اتومبیل مورد اصابت گلوله ی مزدوران رژیم قرار گرفت و به شهادت رسید.

رامسر(22/11/1357)

بازاریان رامسر به عنوان اعتراض به کشتارهای اخیر تهران و شهرستان ها با بستن مغلزه ها دست به راهپیمایی زدند. در این راهپیمایی قطعنامه ای قرائت شد که دولت بختیار را غیرقانونی دانسته، حمایت خود را از دولت موقت اعلام کردند.

نور(22/11/1357)

 شهادت عبدالوهاب آل علی، شهید همزمان با پیروزی انقلاب در بیست و دوم بهمن، در حین خلع سلاح و تسخیر کلانتری در تهران، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

 شهادت احمد نائیجی، شهید همراه مردم برای تصرف کلانتری محل زندگی اش در تهران اقدام کرده بود که بر اثر اصابت گلوله به جمع شهدا پیوست.

 شهادت رمضانعلی تقی پور، شهید پس از ورود امام رهسپار تهران شد و در تظاهرات حضور یافت، حدود سه ماه کسی از او خبر نداشت، سرانجام عکس پیکرش را در بایگانی بهشت زهرا یافتند و مشخص شد که در خیابان آزادی، بر اثر تیراندازی از سوی چرخ بال، از ناحیه سر مجروح شد و به شهادت رسید، تا آن زمان به عنوان شهید گمنام در بهشت زهرا به خاک سپرده شده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار