سردار سلامی:

رهبری توانست سیاست قدرت‌های بزرگ را متوقف سازد/ 40 هزار مستشار آمریکایی برنامه‌های کلان ایران را رقم می‌زدند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: رهبر بزرگوار ما در مقابل آرایش و صورت‌بندی همه قدرت‌های جهان با بسیج امکانات موجود در جهان اسلام برای اولین بار در تاریخ معاصر توانستند، تمام سیاست قدرت‌های بزرگ را متوقف سازند.
کد خبر: ۶۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵ - 10February 2016

رهبری توانست سیاست قدرت‌های بزرگ را متوقف سازد/ 40 هزار مستشار آمریکایی برنامه‌های کلان ایران را رقم می‌زدند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، صبح امروز در گردهمایی سه هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی اظهار داشت: رهبر بزرگوار ما در مقابل آرایش و صورتبندی همه قدرتهای جهان با نفوذ به ژرفای نیتها، مقاصد، آرمانها و آرزوهای آنها و با آگاهی عمیق از سیاستهای خطرناک و ویرانگر آنها و با بسیج امکانات موجود در جهان اسلام برای اولین بار در تاریخ معاصر توانستند، تمام سیاست قدرتهای بزرگ را متوقف سازند و هر روز صفحهای را به صفحههای پیروزی بزرگ اسلام اضافه کردند.

سردار سلامی در ادامه افزود: در رژیم گذشته دلارهای ایران و کشورهای اسلامی را به غارت  می بردند.

وی با اشاره به شرایط ایران و کشورهای منطقه در سالهای پیش از انقلاب اسلامی، گفت: در آن دوران ایران و کشورهای مسلمان و حاکمان آنها دست نشاندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس بودند و آنان حتی با همکاری با ارتش سری هاوانا مسلمانان را به قتل رساندند و یک ملت را در جهان بدون سرزمین و دولت آواره ساختند همچنین در سال 1930، ده هزار نفر از شیعیان عراق را کشتند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: نفت و حکومت در ایران جزو ثروتهای دراختیار انگلستان بود، تا اینکه در کودتای 28 مرداد 1332 شاه ایران را خلع کردند و فرزندش را بر تخت نشانند و از این تاریخ به بعد تقریبا ایالات متحده آمریکا جایگزین انگلستان درایران شد.

وی با اشاره به سیاست های مداخله جویانه آمریکا در ایران قبل از انقلاب گفت: سفرای کشورهای استعماری برای ایران نقشهای کشیده اند که در همین راستا 40 هزار مستشار آمریکایی برای برنامههای سیاسی، اقتصادی و نظامی فرهنگی و اجتماعی ما تصمیم گیری می کردند، کسانی که فاقد سواد مورد نیاز بودند و از کشورشان رانده شده بودند.

سردار سلامی تصریح کرد: با این حال آنها دلارهای کشورهای اسلامی بویژه ایران را به غارت میبردند و این هویت ایران در آن دوران بود به عبارت دیگر قامت هویت فرهنگی ما در کنار سایر برنامههای آنها صورت می گرفت به عنوان مثال صحنه های مبتذل در جشن فرهنگ و هنر شیراز طرحی بود که هنوز هم ابعاد آن قابل بازگو نیست و شاید هنوز هم در غرب وحشی آن صحنه ها اجرا نمیشود و در کنار این صحنهها گسترش مشروب فروشیها بود که تعداد آنها هر روز بیشتر از کتابفروشیها می شد.

وی در خصوص وضعیت بلندیهای جولان و کرانههای باختری رود اردن در آن مقطع تاریخی اظهار داشت: فعالیتهایی که انگلیسیها در بلندیهای جولان و کرانه باختری انجام دادن به حدی است که هنوز هم صدای چکمههای سربازان انگلیسی دراین مناطق به گوش میرسد.

جانشین فرمانده کل سپاه سپس با اشاره به اینکه ایران بخشی از سیاست مهار کمونیست در دوران جنگ سرد بود، ادامه داد: امام با انقلاب خود خواب شیرین غرب که میرفت جهان اسلام را کاملا در رویای خود محو کند و یک جغرافیای سیاسی کاملا منفصل اما متصل در راستای نقشه آنها تشکیل شود را بر هم زد.

وی ادامه داد: در آن دوران مدل توزیع قدرت موازنه قوا دو قطبی بود و همه قدرتها در مدار هسته آمریکا یا شوروی سابق میچرخیدند و هیچ کس نمیتوانست به سرعت فرار برسد؛ به عبارت دیگر صلبیت آمریکا در جهان اجازه فریاد آزادی خواهی را نمی داد اما در این شرایط امام با انقلاب خود نیروی گریز از قدرت را ایجاد کرد و توانست از جاذبه این قدرتهای بزرگ عبور کند.

سردار سلامی با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی توانست خارج از اراده این قدرت شرق و غرب عبور کند اما امام توانست نظم آنها را فروپاشاند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی که در ایران پیروز شد، هر دو قدرت شرق و غرب همانند دو تیغه قیچی برای قطعه قطعه کردن این انقلاب با هم همسو شدند و با دست به دست دادن سعی کردند دوباره به این کشور باز گردند.

وی تصریح کرد: زمانی که جنگ را دو ابر قدرت شرق و غرب بر ما تحمیل کردند، عراق دارای 12 لشکر و چند تیپ بود اما در اثنی جنگ عراق صاحب 50 لشکر و 90 تیپ شد و این یعنی قوی ترین ارتش زمینی جهان که البته با کمک کشورهای شرق و غرب بوجود آمده بود.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: وقتی در کنار دجله می جنگیدیم تانکهای تی 72 مدرن روسی عراق از روی کمر شکن ها به سوی ما شلیک میکردند یعنی هنوز از روی کمر شکنها پایین نیامده بودند که به سوی ما شلیک میکردند.

وی سپس با اشاره به نقش آلمان، فرانسه، روسیه، آمریکا و کشورهای عربی در تجهیز ارتش عراق در جنگ با ایران، عنوان کرد: وقتی کشورهای استکباری در تحمیل جنگ به ایران نتوانستند در مقابل ایستادگی و مقاومت مردم کشورمان، به اهداف شان دست یابند، به تدریج تغییر استراتژیک دادند و در این مسیر راه تحریم فنی، علمی، اقتصادی، فشار روانی، تهاجم فرهنگی و تهدید به اعمال قدرت نظامی را در پیش گرفتند.

سردار سلامی با بیان اینکه اگر تحریم نمیشدیم افقهای انقلاب اسلامی ایران باعث فروپاشی آمریکا میشد، افزود: ما همواره از تسلط تفکر غرب ضربه خوردیم؛ استقلال، اعتبار، منزلت و کرامت ما همواره توسط حاملان اندیشه غرب از بین رفته و هرگاه دشمنان را دوست فرض کردیم و فریب لبخند فریب کارانه آنها را خوردیم، ضربهای به این انقلاب وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه دامنه شعاع نفوذ ایران در منطقه توانست اراده خود را به آمریکا و متحدانش تحمیل کند، بیان داشت: ما در دو موضوع بر سر شعاع نفوذ در منطقه با آمریکا درگیری داریم که عبارتند از تنگ شدن فضای تنفس جهانی سیاست غرب به دلیل تفکرات ضد استکباری ایران و جنگ بر سر اراده یک مدلی که در برابر خواستههای استکباری غرب میایستد؛ آنها نمی خواهند ما به مدل قابل تکثیری تبدیل شویم که یک کشور بتواند با همه قدرتها درگیر و پیروز شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ایستادگی 37 ساله ملت ما در برابر تمام قدرتهای جهان باعث شده تا امروز مرز جغرافیای معنوی انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای جغرافیایی کشورمان تشکیل شود، گفت: این موضوع باعث شده تا رژیم صهیونیستی که تا پیش از انقلاب اسلامی ایران در جنگ با اعراب پیروز شده بود، بعد از این انقلاب در هیچ جنگی به پیروزی نرسد و حتی امروز نیروهای مقاومت به چنان توانمندی دست یافتند که میتوانند از هر نقطهای در کرانه باختری، نوار غزه یا جنوب لبنان موشک هایی را به سوی اسرائیل شلیک کنند و بدین ترتیب دیگر سرزمینهای تحت اشغال، برای صهیونیستها امن نیست.

وی سپس با بیان این مطلب که اکنون در بیشتر میزهای مذاکره در منطقه ایران در یک سوی میز و قدرتهای دیگر در سوی دیگر میز قرار دارند، افزود: در این وضعیت ایران است؛ ایرانی که در اوج محاصره موشکهای دقیقی که با سرعتی بسیار بالا از جو به زمین میآیند و با سرعت چندین ماخ، به کشتیهای متحرک با دقت 100 درصدی اصابت می کند؛ این فناوری است که شاید فقط روسیه و آمریکا از آن بهره مند باشند.

سردار سلامی همچنین اظهار داشت: ماهوارههای بومی در وضعیت تحریم پرواز می کنند و پهپاد با برد 3000 کیلومتری با شعاع پروازی 6000 هزار کیلومتر، بدون اینکه در مدت 24 ساعت پرواز مداوم احتیاج به فرود داشته باشد، به سوی آسمان پرواز می کند.

وی ادامه داد: این پهپاد قادر است علاوه بر ارسال مستقیم تصاویر هوایی، در عملیات رزمی نیز مشارکت کند البته این پهپاد سطح بالاتری از قطعا طی خواهد کرد و به اعماق ژرف تری دست خواهد یافت.

جانشین فرمانده کل سپاه با یاد آوری دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس و کرنش آمریکا در استفاده از گزینههای روی میز واقعی در برابر رزمندگان نیروی دریایی سپاه، تصریح کرد: برای ادامه استقلال سیاسی، نظامی و نیز قدرت مهندسی شده در برابر قدرتهای جهانی هیچ کمبودی نداریم به نحوی که ظرف چند سال آینده ایران به قدرتی جهانی تبدیل خواهد شد و این احساس نیست بلکه حقیقت است زیرا ما شاهد افول قدرتهای جهانی هستیم.

وی با بیان اینکه هر کجا برابر قدرتها ایستادیم، قوی شدیم، گفت: دشمن وقتی دید نمیتواند به روند قبلی دشمن خود با ایران ادامه دهد با تغییر شیوه، در موقعیتی است که میخواهد مدل دوستی و دشمنی را عوض کند و از خود چهره موجه نشان دهد تا دوباره بر سرنوشت اقتصاد، سیاست، علم و صنعت ما وارد شود؛ پس نقطه خطر در اینجا قرار دارد.

سردار سلامی با اشاره به استراتژی آمریکا در قرن حاضر بیان داشت: آمریکا در این خصوص عنوان کرده آنچه که میتواند موجب فروپاشی آمریکا شود، گسترش روحیه انقلابی ایران است لذا تلاش میکند تا با تغییر مدلها این موضوع را در کنترل خود داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرن جدید، قرن نزدیک شدن قارهها به یکدیگر است، عنوان کرد: آمریکاییها معتقدند از وین تا سیدنی همه باید یک مدل لباس بپوشند و موهایشان را به یک سبک آرایش کنند و حتی ذائقه انسانها نیز باید یکسان باشد؛ از این رو اسم این طرح را «مکدونالد سازی» گذاشتند و بدین وسیله میخواهند سبک زندگی مشترک تولید کنند تا فرزندان از تاریخ و هویتشان جدا شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه اسلام در حال فتح قلبها و ذهنها در غرب است، اظهار داشت: بر هم زدن تعامل جامعه با تغییر ارزشهای آن جامعه ممکن میشود و این نقشهای بود که در فتنه 88 دشمن آن را دنبال می کرد تا بلکه ساختمان درونی جامعه ما تغییر یابد و مردم از پیشفرضهای ذهنی و باورهای خود فاصله بگیرند؛ امروز نیز همین گونه است اما منطق وحی پشتوانه ماست، رهبری پشتوانه ماست و ما بر این اساس باید از انقلاب پاسداری کنیم.

نظر شما
پربیننده ها