"مرکل" در کنفرانس خبری مشترک با "داود اوغلو":

ترکیه به پناهندگان سوری اجازه ورود نمی‌دهد

صدر اعظم آلمان که امروز به ترکیه سفر کرده است با اشاره به اوضاع بد پناهندگان در مرزهای بین ترکیه و سوریه، همچنین انتقاد شدیدی به حملات هوایی روسیه به شهر حلب وارد کرد.
کد خبر: ۶۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹ - 08February 2016

ترکیه به پناهندگان سوری اجازه ورود نمی‌دهد

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان که امروز به آنکارا سفر کرده است در کنفرانس مطبوعاتی با "احمد داوداغلو"، نخست وزیر این کشور از بدبختی بزرگ در مرزهای ترکیه- سوریه خبرداده و مسکو را به دلیل حملات هوایی به شهر حلب سوریه شدیدا مورد انتقاد قرار داد.

داود اوغلو تحولات مربوط به سوریه را  پیچیده خواند و گفت: از یک طرف، کنفرانس ژنو برگزار شده است و از طرف دیگر، هواپیماهای روسیه حلب و مناطق اطراف آن را بمباران میکنند که تلفات زیادی از افراد غیرنظامی نیز برجای گذاشته است. وی مدعی شد از طرف دیگر، نیروهای اسد حملات خود را نیز تشدید کرده اند.

وی گفت: ما درباره رنج انسانی ناشی از حملات هوایی و بمبارانها از جمله از طرف روسیه وحشت زده و هراسانیم.

مرکل مسکو را متهم به نقض یک قطعنامه سازمان ملل متحد که حملات به غیر نظامیان را رد می کند کرد و گفت: آلمان و ترکیه از روسیه پایبندی به این قطعنامه را درخواست می کنند.

صدر اعظم آلمان همچنین با اشاره به فرار ده ها هزار سوری بعد از حملات در شهر حلب گفت: آنچه که در مرزهای ترکیه-سوریه رخ می دهد درد و رنج بزرگی است. انسانها در مرزهای ترکیه روزها منتظر میمانند، آنها میخواهند به کشورامن همسایه خود بروند. با وجود سرمای زمستان آنکارا به آنها اجازه ورود نمیدهد. ترکیه تنها اجازه ورود افراد مجروح و بیمار را میدهد.

مرکل امروز بعد از ظهر همچنین دیداری با "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه خواهد داشت. مرکل می خواهد با کمک آنکارا محدودیت شمار پناهندگان را بدست آورد.

وی امروز همچنین تقویت همکاری های دو جانبه  بین آلمان و ترکیه در مبارزه پلیس علیه باندهای قاچاق غیر قانونی را اعلام کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار