پوستر سی‌و‌یکمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

پوستر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر با طراحی «پونه میرلو» منتشر شد.
کد خبر: ۶۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵ - 08February 2016

پوستر سی‌و‌یکمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس «پونه میرلو» درباره طراحی این پوستر گفت: پوستر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به رنگ زرشکی لاکی که یک رنگ اصیل ایرانی محسوب میشود، طراحی شده است. این پوستر به صورت  انتزاعی طراحی شده و در آن از المانهای موسیقایی، صدا و ضبط استفاده کردهام.

وی ادامه داد: از آنجایی که جشنواره امسال دارای بخش جایزه است، سعی کردم این موضوع را در طراحی مد نظر قرار دهم و بر همین اساس سیدیای که وسط پوستر میبینید، نشاندهندهی این بخش است، علاوه بر آن، نمادی که در بخش مرکزی اثر است،  ملهم از یک شیوهی نتنویسی قدیمی به نام ایقاعنویسی است.

این گرافیست با بیان اینکه برای طراحی پوستر سی و یکمین جشنوارهی موسیقی فجر روی امواج صوتی و فرکانسهای صدا تمرکز داشته است، افزود: در این اثر شکل ساز به صورت انتزاعی در پوستر آمده است، در بخش پایین اثر،  سازی چون کمانچه و  در بخش بالایی ساز تنبور به عنوان دو ساز کهن ایرانی الهامبخش بوده است، همچنین خطهای عمودی و موجدار نشاندهندهی تارهای ساز و فرکانس است. انتخاب سازها، رنگ پوستر و ترکیب آن با طلایی درخشان(چاپ طلاکوب روی قرمز لاکی)  با توجه به پیام جشنواره مبنی بر «ایران فرهنگی» انتخاب شده است.

سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از 21 بهمن تا یکم اسفند برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار