دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی:

تروریسم درد مشترک جهان است

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: تروریست‌ها امروز در گونه‌های مختلف و به اشکال مختلف شرایط زندگی مردم جهان را تهدید می‌کنند و متأسفانه در بین دولت‌ها عزم جدی برای مقابله با آن‌ها دیده نمی‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ - 07February 2016

تروریسم درد مشترک جهان است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ داود عامری در نشست خبری صبح یکشنبه همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم، خاطرنشان کرد: تروریسم هر روز به نوعی شرایط خود را به زندگی بشر تحمیل میکند.

او ادامه داد: تروریستها در غرب آسیا و کل جهان جامعه بشری را تهدید کرده و خواستههای خود را تحمیل میکنند.

عامری با بیان اینکه تروریسم درد مشترک جهان است، گفت: امروز تروریستها به عناوین و اشکال مختلف در حوزههای فرهنگی، سیاسی و امنیتی حضور مییابند به همین دلیل برای برخورد با این پدیده باید جدیت بیشتری صورت گیرد ولی متأسفانه در دستگاههای اجرایی در سطح جهان جدیتی برای مقابله با آنها دیده نمیشود.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با اشاره به حضور پررنگ گروههای تروریستی و از جمله داعش در شبکههای اجتماعی، خاطرنشان کرد: با توجه به این که امکان محدود کردن دسترسی گروههای تروریستی به شبکههای اجتماعی وجود دارد ولی مشخص نیست چرا این اقدام صورت نمیگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری "همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم" اشاره و تأکید کرد: در مجمع جهانی صلح اسلامی و دبیرخانه ائتلاف نخبگان علیه تروریسم به بررسی عملکرد تروریسم و گروههای تروریستی پرداختیم. چرا که برخورد همه جانبه با تروریستها نیاز به برنامهریزی دقیق و استفاده از همه ابزارها جهت برخورد و محدودسازی گروههای تروریستی دارد.

عامری تأکید کرد: در همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم که 20 بهمنماه در مرکز همایشهای صداوسیما برگزار خواهد شد با همکاری بیش از 10 مرکز علمی و فرهنگی و دانشگاهی تلاش میکنیم از ظرفیتهای موجود در کشورمان برای مقابله با تروریسم استفاده کنیم.

او با اشاره به حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی در این همایش، تأکید کرد: علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و تعدادی دیگر از مسوولان کشورمان به همراه اساتید، دانشجویان و نخبگان در همایش حضور خواهند داشت.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: دستاوردهای همایش ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای 300 مرکز بینالمللی ارسال خواهد شد و این همایش توسط رسانههای داخلی و خارجی به ویژه رسانههای منطقه پوشش داده خواهد شد.

عامری در پایان تأکید کرد: امسال تلاش کردیم تا در دهه فجر مراسمی با حضور نخبگان کشور برای مقابله با تروریسم برگزار کنیم و هدف ما از برگزاری این همایش نیز تبیین ایدهپردازی و پدیدهشناسی تروریسم با توجه به رویکردهای جدید در منطقه و جهان همچنین ائتلافسازی مفهومی علیه آنهاست. همچنین محورهای این همایش "تروریسم؛ فرهنگ و رسانه"، "تروریسم و ابزارهای جدید"؛ "حامیان تروریسم و بازیگران منطقهای جهان - صهیونیست، وهابیت"، "تروریسم و صلح عادلانه" و "راهکار مقابله با تروریسم" هستند.

نظر شما
پربیننده ها